رکورد زیر ۷ دقیقه‌ای پورشه 911 GT3 RS در پیست Nurburgring + ویدیو

رکورد زیر ۷ دقیقه‌ای پورشه 911 GT3 RS در پیست Nurburgring + ویدیو
کمپانی پورشه به طور جدی مشغول به تست و بررسی خودروی GT3 RS در پیست معروف Nurburgring می‌باشد و شایعات حاکی از آن است که این خودروی سبز رنگ مانند همزاد توربوشارژ خود این چالش را زیر هفت دقیقه به پایان رسانده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طبق گزارش Bridge to Gantry خودروی GT3 RS لپ تایم های درخشانی از خود برجای گذاشت که تمام آن‌ها زیر هفت دقیقه بوده و سریع‌ترین آن‌ها شش دقیقه و پنجاه و شش ثانیه به طول انجامید.
اگر این زمان گیری به صورت رسمی انجام شود، با این زمان، خودروی GT3 RS یک ثانیه از ابرخودروی ۹۱۸ Spyder سریعتر است، اما ۹ ثانیه از GT2 RS کندتر خواهد بود.
این بار باز هم Lars Kern ‌پشت فرمان این خودرو قرار داشت و کنترل را بر عهده گرفته بود. وی همان راننده‌ای است که رکورد تاریخی پیست را با GT2 RS در سپتامبر به ثبت رساند.
رکورد زیر ۷ دقیقه‌ای پورشه 911 GT3 RS در پیست Nurburgring + ویدیو


شکی نیست که GT3 با لاستیک‌های معمولی میشلین خود این رکورد را به ثبت رسانده اما مانند دو قولوی توربو شارژ خود، این GT3 نیز با بهره گیری از سیستم تعلیق جادویی پورشه و موتور شش سیلندر خطی خود که در پشت خودرو قرار دارد از میزان بالایی از چسبندگی برخوردار است.
آخرین نسل از این خودروی قابل احترام یعنی ۹۱۱ GT3 RS از پیشرانه ای ۴.۰ لیتری با آرایش شش سیلندر خطی قدرتی معادل ۵۱۲ اسب بخار تولید کرده و گشتاوری ۳۴۶ پوندی دارد. قابل ذکر است که خودروی تمام آمریکایی کوروت ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت و پیشرانه سوپرشارژ و V8 خود تلاش می‌کند که به زمانی زیر ۷:۱۰ برسد.
قیمت مدل ۲۰۱۹ خودروی GT3 RS از ۱۸۸.۵۵۰ دلار آغاز می‌شود و با پرداخت ۱۸.۰۰۰ دلار دیگر میتوان پکیج Weissach را سفارش داد و البته با پرداخت ۱۳.۰۰۰‌دلار دیگر می‌توان از رینگ های منیزیومی نیز بهره‌مند شد. بله، سرعت هرگز ارزان نیست!

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.