رکستون جدید رقبا را کنار می زند؟

رکستون جدید رقبا را کنار می زند؟
کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی چند ماهی است که رکستون G4 را به بازار جهانی معرفی کرده و در چند هفته گذشته توانسته استقبال خوبی را برای فروش این خودرو داشته باشد. رکستون را می توان به عنوان قوی ترین محصول حال حاضر کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی دانست.
حال شرکت رامک خودرو به عنوان نماینده رسمی سانگ یانگ برنامه دارد تا در آینده نزدیک رکستون G4 را به بازار ایران عرضه کند. این خودرو از نظر ابعاد و کلاس بدنه تا حدی بزرگتر از رقبای حاضر در بازار ایران است و تنها به خاطر محدودیت های بازار کشور می توان خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل و… به عنوان رقیب رکستون معرفی کرد. اما در واقعیت ابعاد و سبک فنی این خودرو متفاوت و تا حدی بالاتر از خودروهای حاضر بازار کشور است. در صورتی که رکستون با قیمت رقابتی به بازار ایران بیاید، می تواند به عنوان تنها شاسی مستقل بازار شاسی بلندها و کراس اوورهای کشور معرفی شود. همچنین این خودرو به خاطر سبک شاسی، به اصطلاح گیربکس وسط است و برای همین می توان در آن قابلیت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و چهار چرح محرک سنگین را مشاهده کرد. به عبارت ساده رکستون به سیستم کمک سبک و سنگین مجهز است.
سانگ یانگ رکستون G4 به پیشرانه دو لیتری توربو GDi مجهز است که قدرت ۲۲۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر تولید می کند. جالب اینجاست که تمام گشتاور خودرو را می توان از دور ۱۵۰۰rpm بهره برداری کرد. ورود رکستون G4 می توان در آینده نزدیک بازار شاسی بلندهای واقعی را در کشور احیا کند که هم به شاسی نردبانی مجهز است و از طرفی قابلیت های آفرودی کاربردی در آن دیده شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.