رویکرد خودروسازان در قبال مجوز شورای رقابت

سایه بحران تقاضا بر تولید؟
خودروسازان داخلی در انتظار ابلاغ مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت هستند و رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تاکید کرده که به محض دریافت ابلاغیه شورای رقابت، قیمت جدید محصولات این شرکت اعلام خواهد شد.
به گزارش دنیای اقتصاد،شورای رقابت اواسط تیرماه سال‌جاری در پاسخ به درخواست خودروسازان مبنی‌بر بازنگری در قیمت محصولاتشان مجوز افزایش قیمت ۲۵/ ۱‌ درصدی را برای خانواده پراید و تیبا در نظر گرفت؛ این در شرایطی است که متوسط افزایش قیمت برای خانواده پژو و سمند (شامل پارس، پژو‌۲۰۶، پژو ۴۰۵ و انواع سمند) نیز ۶۹/ ۲ درصد اعلام شد. در این میان اما دو عضو خانواده تندر-۹۰ (شامل تندر معمولی و پارس‌تندر) نیز مجوز افزایش قیمت ۵۷/ ۱ درصدی را دریافت کردند.
هرچند شورای رقابت به گفته مدیر بازاریابی سایپا هنوز مجوز افزایش قیمت محصولات خودروسازان را ابلاغ نکرده اما موضوع جالب توجه در این بین رویکرد شرکت‌های تولید کننده به مجوز مذکور با توجه به وضعیت بازار خودرو کشور است.آن‌گونه که از اظهارنظر معاون فروش شرکت سایپا مشخص است، رویکرد این شرکت به دنبال دریافت ابلاغیه شورای رقابت همچون سال گذشته خواهد بود؛ بنابراین در ماه‌های آتی شاهد افزایش قیمت سه محصول این شرکت یعنی پراید، تیبا و تندر ۹۰ خواهیم بود. در این بین اما مسوولان شرکت ایران خودرو هنوز در خصوص وضعیت قیمتی محصولات خود به‌دنبال دریافت ابلاغیه شورای رقابت اظهارنظری نکرده‌اند. هر چند آبی‌های جاده مخصوص سکوت اختیار کرده‌اند، اما آنها سال گذشته به‌‌دلیل وضعیت نامناسب بازار خودرو مجوز افزایش قیمت محصولاتش را اعمال نکردند و آن را به اوایل سال‌جاری موکول کردند؛ به‌طوری‌که در اوایل امسال شاهد افزایش قیمت محصولات این شرکت بودیم. بنابراین آنگونه که به نظر می‌رسد، ممکن است رویکرد شرکت ایران خودرو نیز همچون سال گذشته باشد؛ بنابراین افزایش قیمت محصولات خود را به‌دلیل شرایط بازار به سال بعد موکول کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.