رونمایی متفاوت از رکستون G4 در ایران

رونمایی متفاوت از رکستون G4 در ایران
اواخر هفته گذشته، گروه صنعتی رامک خودرو، سانگ یانگ رکستون G4 را در هتل نووتل تهران رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این خودرو به عنوان جدیدترین SUV کمپانی سانگ یانگ شناخته می شود که در چند ماه گذشته توانسته نظرات جالبی را به خود اختصاص دهد. مراسم رونمایی از سانگ یانگ رکستون G4، چهارشنبه شب از ساعت ۱۹ آغاز شد. مجری این برنامه احسان کرمی بود که در ابتدا در مورد اتفاقات آن شب توضیحاتی را اعلام کرد و ادای احترامی به جان باختگان حادثه سانچی توسط حاضرین انجام شد. بعد از آن مدیرعامل گروه صنعتی رامک خودرو به صحنه آمد تا در خصوص این مراسم صحبت هایی را داشته باشد. علی عزیزی، مدیرعامل رامک خودرو گفت: «در این چند وقته به خاطر بسته بودن ثبت سفارش و برخی مشکلات ناگهانی نتوانستیم تا خودروها در موعد مقرر به مشتریان تحویل دهیم و برای همین از آن ها عذرخواهی می کنیم. برنامه های دقیقی را دنبال می کنیم تا بتوانید این تاخیرها را هرچه سریعتر جبران کنیم و دلخوری مشتریان را از بین ببریم».
بعد از آن سفیر کره جنوبی به روی صحنه آمد و گفت: «خوشحال هستم که امشب در این مراسم هستم. کمپانی سانگ یانگ نماد واقعی صنعت خودرو کره به حساب می آید. این خودروساز زمانی که کوراندرو را ساخت، نشان داد که می تواند پا به پای صنعت خودرو جهان حرکت کند. امروز می بینیم که سانگ یانگ دوباره محصولی متفاوت از رقبا را معرفی کرده و خوشحال هستم که این خودرو را در ایران می بینم. امیدوارم روزی برسد که رامک خودرو، محصولات خود را به بازار ایران عرضه کند و آن روز اگر هم دعوت نباشم، می آیم از گوشه به این مراسم نگاه می کنم».
بعد از صحبت های سفیر، گروه مایان قطعات بی کلام موسیقی را برای حضار نواختند. سپس با معرفی ویدئویی رکستون جدید، مراسم اصلی آغاز شد. رونمایی سانگ یانگ رکستون G4 را می توان یکی از متفاوت ترین مراسم های رونمایی در این چند وقته اعلام کرد. وقتی مانیتورهای صحنه کنار رفتند، رکستون زیر پارچه سفیدی قرار داد که با هنر و تکنیک ۳D Mapping، جلوه زیبایی از یک رونمایی به حاضرین نمایش داده شده. بعد از آن خودرو به سالن آمد در میانه جایگاه توقف کرد. راننده ی خودرو که با لباس رالی پشت فرمان نشسته بود، از خودرو پیاده شد و سوییچ را تحویل مجری برنامه، احسان کرمی داد. سپس مهندس غفوریان، عضو هیئت مدیره رامک خودرو، به روی صحنه آمد توضیحاتی در خصوص ویژگی های این خودرو داد. در انتهای برنامه نیز، امیر تاجیک قطعه از آخرین کارهای خود را برای حاضرین در مراسم به صورت زنده اجرا کرد.
با توجه به این مراسم، مدیران رامک خودرو هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص زمان حضور و قیمت نهایی این خودرو اعلام نکرده اند. تنها در این برنامه مشخص شد که رامک خودرو سانگ یانگ رکستون G4 را فول ترین نسخه به بازار ایران می آورد.
رکستون G4 به پیشرانه دو لیتری توربو GDi مجهز است که ۲۲۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر از دور موتور ۱۵۰۰rpm تولید می کند. گیربکس ۶ دنده اتوماتیک آیسین هم وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو به دیفرانسیل ها دارد. از نظر طول، رکستون ۲۰۱۸، حدود چهار متر و ۸۵ سانتی است و ارتفاع بیش از یک متر و هشتاد سانتی متر را دارد. برای همین نظر ابعاد، بسیار نزدیک به تویوتا پرادو بوده و تنها ۱۰ سانتی متر از آن کوتاه تر است.
از نظر امکانات می توان لیست زیر را به رکستون G4 اختصاص داد:
۹ کیسه هوا
رادار خطی
رادار نقطه کور
سیستم کنترل پایداری
سیستم ضد واژگونی
پشت آمپر نیمه دیجیتال با امکان انتخاب نوع طرح
تودوزی چرم
۷ صندلی
گرمکن صندلی های جلو و عقب
سردکن صندلی های جلو
گرمکن فرمان
سیستم تهویه دوگانه
سیستم تهویه ردیف سوم و کمپرس کولر مستقل
رینگ های ۲۰ اینچی
تنظیم سه حالته وضعیت دیفرانسیل
سنسور نور
سنسور باران
شستشوی اتوماتیک شیشه های جلو
سانروف
خروجی دوشاخه برق ۲۲۰V با توان ۲۰۰W
استارت دکمه ای
حافظه صندلی راننده
آینه های تاشو برقی
دوربین ۳۶۰ درجه ۲D و ۳D
ترمز پارک برقی
اتوهلد
نوربالای اتوماتیک
آینه وسط حساس به نور
درب صندوق برقی
زاپاس مشابه به لاستیک های اصلی
کروزکنترل
و…

گروه مستند اسب بخار
عکس ها: سیدعلی محمودی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.