رونمایی از Miss R خودروی ۱۳۴۱ اسب بخاری کمپانی XING Mobility +ویدیو

رونمایی از Miss R خودروی ۱۳۴۱ اسب بخاری کمپانی XING Mobility
زمان زیادی ست که راجع به کمپانی XING Mobility می‌شنویم و حالا این کمپانی تصاویر و ویدئو هایی از خودروی الهام گرفته شده‌از مسابقات رالی خود یعنی Miss R را منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو به عنوان اولین سوپر خودروی برقی با قابلیت‌های بیرون و درون جاده‌ای شناخته می‌شود و هنوز توسط کمپانی مادر مورد تست و بررسی می‌گیرد. کمپانی اعتقاد دارد که آخرین قدم در این مسیر تایید نهایی تکنولوژی باتری‌ها و کانسپ این خودرو می‌باشد.
خبرها حاکی از آن است که تست‌های کمپانی بیشتر روی شرایط خارج جاده‌ای خودرو تمرکز دارند و این تست‌ها اطلاعاتی راجع به فرمان پذیری، استقامت و توزیع وزن در شرایط خارج جاده‌ای را در اختیارشان قرار می‌دهد.
با بدنه‌ای که زیاد شبیه پروتوتایپش نیست، کمپانی XING اعلام کرد که این خودرو از چهار موتور الکتریکی و بسته‌ی باطری یک مگاواتی بهرمند خواهد بود که مجموعا از ۹۸ ماژول و ۴۱۱۶ سلول تشکیل شده‌است.
رونمایی از Miss R خودروی ۱۳۴۱ اسب بخاری کمپانی XING Mobility


کمپانی ادعا کرده است که این بسته باطری ماژولار یکی از بیشترین نرخ‌های چگالی‌ موجود در بازار را با ۵۰٪ وزن کمتر به نسبت باطری‌های مرسوم موجود را ارائه می‌دهد. بخشی از این دستاورد به خاطر این است که سلول‌های باطری به طور مستقیم در مایع مهندسی شده‌ای به نام ۳M Novec 7200 غرق‌ شده‌اند. گرچه ممکن است با این مایع مخصوص باطری خیلی هیجان‌زده نشده باشید، اما کمپانی XING اعلام کرده که قدرت خروجی Miss R به صورت ترکیبی معادل ۱۳۴۱ اسب بخار خواهد بود. طبق انتظارات کمپانی این خودرو صفر تا صد را در ۱.۸ ثانیه طی خواهد کرد و در ۵.۱ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت خواهد رسید!

درحالی که Miss R با تکیه بر قدرت خروجی خود، تمام تیترها را به خود اختصاص می‌دهد، کمپانی از آن برای معرفی تکنولوژی الکترونیکی در زمینه کاربردهای تجاری و صنعتی استفاده میکند. کمپانی XING میگوید که در حال حاضر با خودروسازانی از اقصی نقاط جهان همکاری دارد تا تکنولوژی اقتباس شده از Miss R را در اتوبوس‌های شهری، تجهیزات ساخت و ساز و قایق‌هایی با مصارف خاص به کار بگیرند. برای مثال یکی از این موارد، خودروی ترانزیت برقی خواهد بود که زمان رونمایی کنار Miss R در نمایشگاه AutoTronics تایپه معرفی خواهد شد و Mr.T نام دارد. این مدل دارای موتوری الکتریکی و ۶.۳۰۰ سلول لیتیوم یونی است که در ۱۵۰ ماژول با قابلیت پیکربندی مجدد قرار گرفته اند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.