رولزرویس علاقه ای به پیشرانه های هیبریدی و تکنولوژی خودران ندارد

رولزرویس علاقه ای به پیشرانه های هیبریدی و تکنولوژی خودران ندارد
مدیر عامل رولز رویس آقای تورستن مولر-اتوس اعتقاد دارد که پیشرانه های هیبریدی چندان سنخیتی با تجمل و اشرافی گری ندارند، به همین جهت این کمپانی فعلا برنامه ای برای به کارگیری این نوع از پیشرانه ها در محصولات لوکس خود تدوین نکرده است.
به گزارش دیجیاتو آقای مولر-اتوس در گفتگویی که با نشریه انگلیسی اتوکار داشته، اظهار کرده که میزان مصرف سوخت اهمیت چندانی برای مشتریان متمول رولزرویس ندارد، به همین جهت پیشرانه های هیبریدی جزو اولویت های آینده این کمپانی نیست.
به گفته مدیر عامل رولزرویس این پیشرانه ها هنوز به اندازه کافی خوب نیستند تا در خودروهای لوکس این شرکت مورد استفاده قرار گیرند. وی در این باره افزوده:
رولزرویس یک برند پیشگام در استفاده از تکنولوژی های انقلابی نیست. مشتریان ما بیشتر به دنبال نهایت شکوه و تجمل هستند و جایی برای نقص وجود ندارد.
رولزرویس علاقه ای به پیشرانه های هیبریدی و تکنولوژی خودران ندارد
آقای مولر-اتوس در ادامه صحبت های خود اضافه کرده که کوچک ترین ایراد در رابطه با تکنولوژی های به کار رفته در یک رولزرویس برای این برند قابل قبول نیست و مردم انتظار یک محصول کامل با درجه اطمینان بسیار بالا را از این شرکت دارند.
وی افزوده که موتورهای V12 محصولات این کمپانی به اندازه ای بی صدا کار می کنند که نیاز به استفاده از پیشرانه های الکتریکی برای تامین آرامش بیشتر در کابین احساس نمی شود.
همچنین از آنجایی که اکثر خریداران رولزرویس راننده اختصاصی خود را دارند، حرکت به سمت فناوری خودران نیز جزو اولویت های این کمپانی به شمار نمی رود.
رولزرویس علاقه ای به پیشرانه های هیبریدی و تکنولوژی خودران ندارد
درست است که تکنولوژی هیبریدی به اندازه موتورهای درون سوز قدمت ندارد، اما می توان گفت که در همین مدت کوتاه پیشرفت های بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده و حتی بسیاری از سوپر اسپرت های موجود نیز از این تکنولوژی بهره می برند؛ بنابراین برخلاف نظرات مدیر عامل رولزرویس پیشرانه های هیبریدی چندان جدید نبوده و نمی توان آنها را دارای نقص توصیف کرد.از سوی دیگر رولزرویس بیشتر یک برند با اصالت و مورد اطمینان است که مشاهده آن در یک تعمیرگاه هیچ بار مثبتی برای وجهه آن ندارد؛ حال این مساله با روح موتورهای ۱۲ سیلندر در تضاد بوده و به نظر می رسد این شرکت راهکاری جز حرکت به سمت موتورهای کم حجم تر با تعداد سیلندر کمتر نداشته باشد، در این صورت نیز کمک گرفتن از موتورهای برقی یکی از راهکارها برای جبران قدرت از دسته رفته خواهد بود.
شاید مدیر عامل این شرکت لوکس ساز انگلیسی روزی مجبور به تغییر سیاست های خود شده و با سایر شرکت ها همگام شود؛ شرکت هایی مثل پورشه، مکلارن، فراری و بسیاری از خودروسازان مطرح دیگر که با علم به مزایای پیشرانه های هیبریدی رو به استفاده از آنها آوردند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.