روایت مدیرعامل ایدرو از آشفتگی صنعت خودرو

روایت مدیرعامل ایدرو از آشفتگی صنعت خودرو
منصور معظمی در نخستین نشست شورای راهبری برنامه ملی آینده نگاری علم و فناوری در صنعت خودرو که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: آشفتگی در صنعت خودرو موج می زند و خودروساز و قطعه ساز و مشتری هر یک با مشکلاتی مواجه هستند.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: وزارت صنعت ٢٩ مجوز خودروسازی صادر کرده است و این در حالی است که آیا ما باید در کشور ٢٩ خودروساز داشته باشیم درحالی که دنیا به سمت ادغام خودروسازان پیش می رود.
به گزارش صنعت نویس وی افزود: از یک سو خودروسازان حال و روز خوبی ندارند و ازسوی دیگر قطعه سازان تحمل این مقدار سنگین طلب از خودروسازان را ندارند. دکتر معظمی اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده توسط سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران ، کیفیت خودروها بهتر شده ولی در مقایسه با استاندارد جهانی هنوز عقب هستیم.
وی گفت: نتیجه مطالعات انجام شده این است که در صنعت خودروسازی کشور باید به سمت جوینت شدن و مشارکت حرکت کنیم و بر همین اساس ۶ قرارداد منعقد شد چنانچه قرارداد رنو فراتر از بقیه بود و این خودروساز خارجی با هدف تولید مستقیم به کشور ما آمده است.
رییس سازمان گسترش و نوسازی افزود: هم اکنون روزانه حدود ۶ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و روانه بازار میشود در حالی که در ۴ سال گذشته تنها ٩٠٠ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است و نسبت خودروهایی که خارج می شوند با خودروهای تولیدی بسیار فاصله دارد.
وی افزود: صنعت خودرو جهان دچار تحول جدی شده و ما نباید از این قافله عقب بمانیم و مهم این است که اول باید تغییر دهنیت به وجود بیاوریم و نکته دوم روش اجرایی شدن آن است که در این راه باید مرحله به مرحله پیش برویم و نقشه راه برای آن تعیین کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.