رنو تلیسمان از جانب نگین خودرو گران شد


تلیسمان به عنوان جدیدترین محصول رنو فرانسه در ایران که توسط نمایندگی رسمی این کمپانی، نگین خودرو، عرضه می شود، در هفته گذشته افزایش قیمت را از جانب شرکت برای ثبت نام های جدید تجربه کرد.
رنو تلیسمان مدل ۲۰۱۷ در نسخهE3 که فولترین این سدان فرانسوی در بازار ایران شناخته می شود، پیش از این قیمت ۱۸۵ میلیون تومان را داشت و در بازار آزاد تا ۲۱۱ میلیون تومان اعلام می شد. ولی در حال حاضر قیمت رسمی تلیسمان E3 مدل ۲۰۱۷، ۱۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است و با تحویل ۹۰ روز کاری ثبت نام می شود. برای مشارکت در این طرح، نیاز به ۹۰ میلیون تومان پیش پرداخت است و ۱۶ درصد سود مشارک و ۱۴ درصد سود انصراف در نظر گرفته شده است.
برخی فکر می کنند، مشتریانی که پیش از این تلیسمان را با قیمت قطعی ۱۸۵ میلیون تومان ثبت نام کرده اند، امروز باید با بهای ۱۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تحویل بگیرند. ولی باید نگاهی به مصاحبه مطبوعاتی چند ماه پیش مدیرعامل نگین خودرو داشته باشیم. جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو، در نشست مطبوعاتی رنو اعلام ورود رنو کولئوس به بازار ایران به این مسئله اشاره کرد. او گفت: «وقتی مشتریان با ما قرارداد قیمت قطعی خودرویی چون تلیسمان را با ۱۸۵ میلیون تومان می بندند، حتی اگر زمان تحویل قیمت روز خودرو افزایش پیدا کرده باشد، تغییری در قرار داد نداریم و بر مبنا ۱۸۵ میلیون تومان با مشتری تصفیه حساب می کنیم. این کار باعث می شود تا مشتری با اطمینان خاطر بیشتری برای خرید خودرو اقدام کند.»
حال که رنو تلیسمان با قیمت ۱۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از جانب شرکت قیمت گذاری شده است، برخی نمایشگاه داران، بهای این خودرو را تا ۲۱۵ میلیون تومان به مشتریان اعلام می کنند. ولی در واقعیت قیمت اصلی این سدان لوکس رنو، ۲۰۵ تا ۲۰۷ میلیون تومان است که در عمل معامله شده و با توجه به شرایط قبلی و فعلی بازار، بین ۳ تا ۵ میلیون تومان در بازار آزاد گران شده است. باید اشاره کرد که این افزایش قیمت از جانب شرکت، آنچنان تاثیری بر قیمت بازار این خودرو نداشته است و از نگاه بسیاری از افراد نامحسوس به نظر می آید. ولی پیش بینی می شود با داغتر شدن بازار شب عید، همین افزایش قیمت چهار میلیون و پانصد هزار تومانی، تاثیر به مراتب به سزایی بر قیمت تلیسمان در بازار آزاد بگذارد. لازم به ذکر است که نگین خودرو، تلیسمان را با شرایط فروش مشارکتی با پیش پرداخت ۷۵ میلیون تومان و سود مشارکت ۲۱ درصد و سود انصرف ۱۹ درصد برای تحویل ۹۰ روز کاری نیز ثبت نام می کند.
تلیسمان به عنوان جدیدترین محصول سدان لوکس رنو شناخته می شود که از مهر ماه ۹۵ به بازار ایران معرفی شده است. فروش به نسبت بالا این خودرو و استقبال خریداران برای پیش خرید آن، باعث شده تا تلیسمان در تعداد پیش فروش و ثبت نام، به مراتب از تمام رقبا بهتر ظاهر شود. این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری ۱۹۰ اسب بخار مجهز است و گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه دارد که قدرت را به چرخ های جلو انتقال می دهد. از ویژگی های این خودرو می توان به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از ۸ ثانیه، شش کیسه هوا ۱۰ نقطه ای، سقف پانارومیک، اتوپارک، پنج گرمکن و دو سردکن، ماساژور صندلی های جلو، تنظیم حالت رانندگی با ۱۱ آیتم متغیر، استارت دکمه ای، سنسور پارک جلو و عقب، تودوزی چرم، دی لایت، هدآپ و… اشاره کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.