رشد ۱۸۸۵ درصدی واردات خودروهای هیبریدی به ایران

رشد ۱۸۸۵ درصدی واردات خودروهای هیبریدی به ایران
با ورود ۲۷۵۰ دستگاه خودروی هیبریدی در چهارماهه‌ی نخست سال جاری، ضمن خلق رکوردی بی‌نظیر در افزایش درصد واردات، اکنون این خودروها به‌عنوان محصولات عمده‌ی وارداتی به شمار می‌آیند.
طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از میزان ارزش کالاهای عمده‌ی وارداتی، در چهار ماه نخست سال جاری، بیش از ۲۷۵۰ دستگاه خودروی هیبریدی با حجم موتور ۱.۵ تا ۲ لیتر و به ارزش ۷۹ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار از گمرک ایران ترخیص شده‌اند؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۵، تنها ۴.۱ میلیون دلار خودروهای هیبریدی وارد کشور شده بود. بدین ترتیب در ۶ ماهه‌ی امسال، میزان واردات خودروهای هیبریدی به ایران بیش از ۱۸۸۵ درصد افزایش تجربه خواهد کرد. از آنجایی که تعرفه‌ی واردات خودروهای هیبریدی به‌مراتب کمتر از خودروهای تمام بنزینی است، تقاضا برای این خودروها به شکل روزافزون افزایش پیدا می‌کند و بدین ترتیب برای اولین بار رکوردی بی‌نظیر در رده‌ی محصولات وارداتی به کشور را به نام خود ثبت کرده است؛ به نحوی که این خودروها اکنون به‌عنوان محصولات عمده‌ی وارداتی شناخته می‌شوند.
در همین حال، تعداد ۱۵,۵۴۲ دستگاه خودروی غیر هیبریدی با حجم موتور ۱.۵ تا ۲ لیتر در مدت مشابه وارد کشور شده‌اند که این در این بخش نیز شاهد رشد ۱۳۰ درصدی هستیم. این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۵ و دو ردیف تعرفه‌ی خودروهای ۱.۵ تا ۲ لیتر و تا ۲.۵ لیتر، در مجموع حدود ۱۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده بود.
به نظر می‌رسد برجام نقش بسزایی در شرایط حاکم بر واردات خودرو داشته است؛ به نحوی که شاهد ورود چند برابری خودروها و قطعات وابسته به داخل کشور هستیم.
در حال حاضر سامانه ثبت سفارش خودرو، از ۱ ماه پیش توسط وزارت صنعت و معدن بسته شده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، ورود بیش از حد خودروهای خارجی به داخل کشور یکی از مهم‌ترین دلایل بسته شدن این سامانه محسوب می‌شود.
منبع : فارس

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.