رشد تولید و مونتاژ هیوندای ادامه دارد

مونتاژ هیوندای در ایران چگونه انجام می شود؟
شرکت کرمان موتور که از نیمه دوم سال گذشته به عنوان نمانیده رسمی هیوندای در ایران شناخته می شود، تا به امروز هیوندای i10 و i20 جدید را به خط مونتاژ خود آورده و در حال حاضر این دو خودرو را با عنوان تولید داخل به بازار عرضه می کند. همچنین واردات تعداد قابل توجهی از هیوندای ها هم به دست کرمان موتور افتاده و شرایط فروش ویژه آن باعث شده تا بازار از خودروهای وارداتی این شرکت استقبال کند.
ولی نکته قابل توجه این است که با تازه کار بودن خط مونتاژ هیوندای در ایران، در ماه های گذشته تعداد قابل توجهی از محصولات این برند کره ای در ایران مونتاژ شده است. هیوندای i20 در خرداد ماه سال جاری با مونتاژ هزار و شش دستگاه توانسته به عنوان رکوردکار عرضه خودروهای پسابرجامی شناخته شود. از ابتدای سال ۹۶ تا پایان خرداد ماه بیش از دو هزار دستگاه هیوندای i20 در ایران تولید و مونتاژ شده که امروز شاهد استقبال خوب از این خودرو در کلانشهرها هستیم.
در حال حاضر کرمان موتور محصولات هیوندای را به روش SKD در ایران مونتاژ می کند و برخی منابع، خبر از مونتاژ CKD خودروهای این برند تا پایان تابستان می دهند. احتمال دارد که تا پایان امسال هم دو خودرو دیگر به خط مونتاژ هیوندای در ایران اضافه شود.
در حال حاضر i20 به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروهای بازار کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ایران شناخته می شود که با چهار ستاره کیفی در صدر جدول ISQI قرار دارد. این خودرو به موتور ۱.۴ لیتری و گیربکس چهار دنده اتوماتیک مجهز است. کامپیوتر سفر، دو کیسه هوا، دی لایت، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان. دوربین و سنسور پارک عقب، مانیتور، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری و… به عنوان امکانات این خودرو هاچبک شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.