راه چند ساله در یک سال برای نیسان

راه چند ساله در یک سال برای نیسان
وقتی جهان نوین آریا به عنوان نماینده رسمی نیسان فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، بسیاری معتقد بودند این شرکت نوپا نمی تواند آن طور که باید و شاید نام و نشان نیسان را دوباره بر سر زبان ها بیاندازد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما حال با گذشت حدود یک سال از فعالیت جهان نوین با برند نیسان در ایران، می بینیم که جهان نوین آریا تنها گزینه و بهترین گزینه برای نیسان در ایران بوده است. معمولا وقتی شرکت خودرویی کار خود را در بازار کشور آغاز می کند، در سه سال اول با مشکلاتی چون جلب اعتماد مشتریان، سهم مناسب بازار، خدمات پس از فروش مناسب و… مواجه است. اما می بینیم که این شرکت به عنوان نماینده رسمی نیسان در یک سال توانست تا بیش از ۱۵ درصد از بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص دهد. حال بسیاری معتقد هستند که برند نیسان خود اعتباری بالا دارد و هر شرکتی می توانست این سهم بازار را برای کراس اوورهای نیسان فراهم کند. کافی است که به سال های گذشته بازگردیم و سهم بازار خودروهای نیسان، آن هم به صورت مونتاژ داخل و نمونه هایی وارداتی رصد کنیم. در اینجا می بینیم که در آن موقع برخلاف باور عموم برای نیسان، اتفاقا فروش قابل قبولی در بازار نداشته است و بعد از پایان پروژه ماکسیما، رونیز و پیکاپ، عملا با معرفی خودروهایی چون مورانو، قشقایی و تیانا، سهم بازار نیسان به شدت کاهش پیدا کرد. این اتفاق در حالی رخ داده است که تعداد محصولات صفر کیلومتر نیسان در آن موقع بیشتر از شرایط فعلی بوده و آن سهم را به دست آورده است. اما امروز شرکت جهان نوین آریا تنها با دو مدل خودرو و ۴ تیپ آپشنی، توانسته تا سهم بیش از ۱۵ درصد را از بازار وارداتی ها داشته باشد. اینجاست که مشخص می شود، فقط اعتبار نیسان باعث فروش خوب خودروهای ایکس تریل و جوک نشده است. در بازار فعلی که ایکس تریل بیش از ۶ رقیب هم رده دارد و جوک هم حدود ۵ رقیب در کنار خود می بیند، جذب این تعداد مشتری برای یک شرکت یک ساله بی سابقه بوده است. البته که گروه جهان نوین در سال های گذشته به عنوان یکی از اصلی ترین واردکننده خودرو در بازار آزاد شناخته شده و بدیهی است که با تجربه آن سال ها توانسته تا این موفقیت ها را به دست آورد. اما تنها تجربه فروش گذشته نیست که نیسان را امروز به عنوان یکی از پرفروش ترین برندهای وارداتی آن هم با دو محصول کرده است. شرکت جهان نوین آریا در شرایط فعلی بازار و وضعیت ورود خودرو، در کمترین زمان ممکن نیسان مورد نظر را به دست مشتری می رساند. همچنین می بینیم که خدمات فروش و پس از فروش این شرکت مشابه با دستورالعمل های رسمی نیسان ژاپن است. وقتی شما برای تحویل خودرو به جهان نوین مراجعه می کنید، آموزش های لازم در خصوص خودرو به مشتری داده می شود و از طرفی مشتری از واحد فروش به واحد خدمات پس از فروش سپرده می شود.
برخی رفتارهای جهان نوین آریا هم باعث شده تا وجه تمایز این شرکت با اکثر شرکت های خودرویی قابل لمس باشد. به عنوان مثال بارها پیش آمده است که مشتری در حین تحویل خودرو، پس از اختصاص پلاک و صدور کاردکس و بیمه نامه، نظرش در مورد تریم داخلی خودرو تغییر کرده و خواستار رنگ دیگری برای خودرو خود شده است. بسیاری از شرکت ها این تغییر نظر مشتریان را پس از صدور مدارم قبول نمی کنند و به هیچ وجه امکان تعویض خودرو وجود ندارد. اما طبق گزارش های مستند، بارها دیده شده است که جهان نوین آریا خودرو را بدون هیچ کسر هزینه ای مشتری پس گرفته و خودرویی دیگر را بدون هیچ وجه اضافه، به مشتری تحویل داده است.
با چنین رویکردی به این نتیجه می رسیم که جهان نوین آریا راه چند ساله را در یک سال طی کرده و توانسته در کنار نیسان، بیشترین سطح رشد اعتبار میان مشتریان را به دست آورد. کارشناسان بازار معتقد هستند، در صورتی که محصولی دیگر از نیسان در کنار ایکس تریل و جوک قرار بگیرد، جهان نوین آریا قابلیت آن را دارد تا سهمی بیش از ۲۵ درصد را در بازار خودروهای وارداتی داشته باشد.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.