دو محصول جدید رنو در حال تطبیق پذیری است

دو محصول جدید رنو در حال تطبیق پذیری است
مدیر عامل شرکت نگین خودرو در گفتگوی خبری با خبرنگار گروه مستند اسب بخار در خصوص برنامه های آتی این شرکت چنین پاسخ داد:
جمشید حسینی، مدیرعامل شرکت نگین خودرو، در گفتگوی ویدئویی قسمت ۲۲ اتاق خبر اسب بخار در پاسخ به سوال «آیا محصول جایگزینی برای فلوئنس انتخاب کرده اید؟» اعلام کرد:
«ما با همکاری رنو پیش از اینکه خودرویی را به بازار ایران عرضه کنیم، ابتدا مراحل تطبیق پذیری آن را با شرایط کشور انجام می دهیم. این فرایند به شکل عملی و مهندسی انجام می شود و در حال حاضر دو محصول جدید رنو در حال تطبیق پذیری برای بازار ایران است. در حال حاضر تست های فنی بر روی این دو خودرو آغاز شده و در صورتی که مشکل فنی نباشد و تطبیق آن به درستی انجام شود، خبرهای خوبی را برای مشتریانمان داریم».
حسینی در پاسخ به نوع پیشرانه خودروهای جدید اعلام کرد که رنو نسل جدیدی از موتورها را بر روی خودروهای خود نصب می کند و ما هم همان ها را برای بازار ایران سفارش می دهیم. در حال حاضر پیشرانه های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری توربو این کمپانی بازخورد خوبی را در بازار جهان دارد و بدیهی است که ما هم خودروهایی با پیشرانه های حجم پایین را به کشور می آوریم. قدرت مناسب و مصرف سوخت پایین یکی از دلایلی است که نگین خودرو برنامه دارد تا برخی خودروهای جدید را با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو به بازار عرضه کند.
مگان جدید به ایران می آید
با توجه به صحبت های مدیرعامل نگین خودرو، احتمال ورود رنو مگان به بازار ایران قوی تر می شود. به غیر از مگان، برخی رسانه ها احتمال حضور کلیو و کجار را هم برای بازار ایران می دهند. این خودروها هم در بازار جهانی با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو عرضه می شوند که با توجه به سفارش قدرتی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ اسب بخار را دارند و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متر را تولید می کنند. گیربکس شش سرعته دوکلاچه بر روی این سه خودرو وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارند. برخی شنیده ها حاکی از آن است که رنو مگان جدید در نسخه سدان و هاچبک به بازار می آید و احتمال حضور مدل RS که پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتون متر را دارد هم وجود دارد.
با توجه به اینکه نگین خودرو و رنو برنامه تطبیق موتورهای رنو را در ایران دنبال می کنند، به احتمال قوی مگان جدید در اوایل سال ۲۰۱۸ وارد بازار کشور می شود. برخی قیمت حدودی ۱۴۰ تا ۱۵۵ میلیون تومان را برای این خودرو در نسخه ۱.۲ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری پیش بینی می کنند.
عکس: عرفان حمیدی
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.