دو محصول جدید ام جی در سال جدید

دو محصول جدید ام جی در سال جدید
با آغاز سال جدید، طبق نامه رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران به شماره ۹۷/۳۳۵۳۲، ارزش گذاری خودروهای وارداتی جدید با مدل ۲۰۱۸ نیز اعلام شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طبق این نامه، قرار است که دو خودرو ام جی امسال به صورت وارداتی به بازار کشور عرضه بشوند. ام جی ۳ که زمانی در بازار کشور حضور داشت، حال قرار است که دوباره با مدل ۲۰۱۸ و برخی تغییرات ظاهری و فنی به بازار ایران بازگردد. همچنین کراس اوور جدید ZS هم به عنوان یک شاسی بلند کوچک شهری در نسخه تک دیفرانسیل و اتوماتیک به بازار ایران می آید.
هر دو این خودروها با پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می شوند. اما موتور ۱.۵ لیتری ام جی ZS جدیدتر از پیشرانه ام جی ۳ است و می تواند ۱۱۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتون متری تولید کند. اما موتور ام جی ۳ از نوع ۱۰۴ اسب بخاری با گشتاور ۱۳۷ نیوتون متر است. استفاده از فناوری پاشش سوخت چند نقطه و مستقیم در موتور ام جی ZS باعث شده تا توان این خودرو بیشتر از هاچبک این نشان خودروسازی چینی- انگلیسی باشد.
طبق نامه منتشر شده گمرک در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ارزش گمرکی خودروهای ام جی۳ و ام جی ZS به ترتیب ۸۴ هزار یوان و ۸۳ هزار و ۳۴۳ یوان است. جالب است که گمرک جمهوری اسلامی ایران، طبق اعلام قیمت رسمی کمپانی ام جی در چین، بهای رسمی ZS را کمتر از ام جی ۳ در نظر گرفته است.
در این بخشنامه مشخص نشده که واردات این خودروها توسط کدام شرکت انجام می شود. همچنین نام این دو محصول در سایت ثبتارش نیامده است. برخی احتمال می دهند که گروه خانواده گرامی طبق خبرهای سال گذشته، واردات این دو خودرو را در دست بگیرند و برخی احتمال عرضه ام جی۳ و ام جی ZS را توسط مدیاموتورز یا آذویکو می دهند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.