دو سال اختلاف‌نظر بر سر اعطای گواهینامه، بدون سربازی

دو سال اختلاف‌نظر بر سر اعطای گواهینامه، بدون سربازی
ستاد کل نیروهای مسلح مخالف صدور گواهینامه برای افراد فاقد کارت معافیت از خدمت است و پلیس راهور هم تابع تصمیم این ستاد خواهد بود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

یک نماینده مجلس می‌گوید: این قانون باید اجرا شود و ستاد کل نیروهای مسلح باید به قوانین تمکین کند و رئیس مجلس، وزیر کشور و وزیر دفاع هم پیگیر حل این مشکل باشند.

به گزارش اخبار خودرو ، دو سال از معوق ماندن قانون مصوب دریافت گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی توسط مجلس می‌گذرد و با وجود اینکه برخی نمایندگان بر این باورند که این قانون باید اجرا شود، اما ستاد کل نیروهای مسلح بر سر مخالفت خود با این قانون ایستاده و پلیس راهور به‌عنوان زیر‌مجموعه این ستاد می‌گوید تابع دستور آن است.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، اما ستاد کل نیروهای مسلح باز هم مخالفت قاطع خود را با این قانون اعلام کرده است. چند روز پیش حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفته بود: «مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح بر این باورند که با این اقدام افراد خدمت سربازی نمی‌روند، بر همین اساس با اجرای آن مخالفت کرده‌اند و بهتر است ستاد کل و ناجا در مواردی که با مشکل روبه‌رو هستند، با ارائه لایحه یا درخواست استفساریه درصدد حل مشکل برآیند.»

راهور تابع ستاد
یک مقام پلیس راهور در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» می‌گوید: «نیروی انتظامی در سلسله مراتب نیروهای مسلح قرار دارد. بنابراین اجرایی شدن قانون دریافت گواهینامه رانندگی بدون اخذ پایان خدمت منوط به دستور و تایید ستاد کل نیروهای مسلح است و هر زمان که ستاد این قانون را ابلاغ کند، پلیس بدون پایان خدمت، گواهینامه برای این افراد صادر خواهد کرد.»

وی در ادامه تاکید می‌کند: «تعارض این قانون بارها از سوی پلیس اعلام شده و بهتر است هر‌چه زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود تا مردم هم از سردرگمی دربیایند.»

در این باره محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به «دنیای خودرو» می‌گوید: «این قانون از نظر مجلس ابهامی ندارد و باید اجرایی شود. اما اگر پلیس این قانون را مبهم می‌داند، آن را منعکس کند تا اگر نیاز است در مجلس استفساریه‌ای مطرح و این مشکل حل شود.»

این نماینده مجلس بر این باور است که قانون به هر نحوی باید اجرا شود و ستاد کل نیروهای مسلح باید به قوانین تمکین کند و هیچ‌گونه توجیهی پذیرفتنی نیست که این ستاد مقابل قانون مقاومت کند و مانع اجرایی شدن آن باشد.

وی در ادامه درخواست می‌کند علاوه بر پیگیری این موضوع توسط رئیس مجلس، وزیر کشور و وزیر دفاع هم پیگیر این مشکل باشند و توضیحات لازم را ارائه دهند.

پورمختار با بیان اینکه قرار است مجلس بعد از تعطیلات به‌طور ویژه پیگیر این موضوع باشد، توضیح می‌دهد: «اجرای این قانون به ضرر شخص یا نهاد خاصی نیست و توسط شورای نگهبان هم تایید شده است و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات در زمینه تصادف‌ها و بیمه خودرو برای افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می‌کنند، بر طرف خواهد شد.»

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.