دو رگه‌هایی جذاب از AMG با کد 53 در راهند

بازه ای از خودروهای هیبرید با کد 53 به محصولات AMG اضافه خواهد شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از مهترین بخش‌های مدل ۲۰۱۹ خودروی مرسدس بنز CLS موتور معتدل هیبریدی این خودرو است. موتور ۶ سیلندر خطی توربو شارژ شده به حجم ۳.۰ لیتر که توسط EQ Boost تقویت می‌شود، این مکانیزم از موتوری الکترونیکی کوچکی برای تولید نیروی اضافه و فراهم کردن قدرت برای سیستم برقی ۴۸ ولتی خودرو، استفاده میکند. اما همیشه جا برای قدرت بیشتر وجود دارد. پس به دنیای ۵۳ها قدم بگذارید.
برای اواخر امسال مدلهای CLS سدان و E-Class کوپه و E-Class کانورتیبل با کد ۵۳ وارد بازار خواهند شد و از همان موتور ۶ سیلندر خطی بهره خواهند برد اما فشار توربوی بیشتری را تجربه خواهند کرد که افزایش قدرت را در پی خواهد داشت.

بازه ای از خودروهای هیبرید با کد 53 به محصولات AMG اضافه خواهد شد

مدل استاندارد CLS450 معادل ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند بر فیت گشتاور با این موتور تولید می‌کند که به این مقدار ۲۱ اسب بخار و ۱۸۴ پوند بر فیت نیز به خاطر موتور الکتریکی اضافه می‌شود. اما در مدل CLS53 این اعداد به ۴۲۹ اسب بخار و ۳۸۴ پوند بر فیت افزایش می‌یابند، البته اعداد و قدرت موتور الکتریکی آن مشابه CLS450 است.
طبق اعلام کمپانی مدل CLS53 برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت. برای مدل‌های E-Class مدل E53 افزایش قدرت قابل توجهی را نسبت به مدل E400 با ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۳۵۴ پوند بر فیت گشتاور تجربه کرده و حتی E43 سدان با ۳۹۶ اسب بخار قدرت را پشت سر می‌گذارد. همچنین این نخستین بار است که کمپانی نسخه های فول AMG از دو مدل کوپه و کانورتیبل E-Class را ارائه می‌کند.
مدل AMG E53 از گیربکس ۹ سرعته دو کلاچ اتوماتیک بهره می‌برد که قدرت را توسط تکنولوژی ۴matic به هر چهار چرخ منتقل می‌کند که البته قابلیت انتقال قدرت به چرخ‌های عقب برای صرفه‌جویی بهتر هم موجود است که متأسفانه گزینه دریفت در اینجا فعال نیست.

بازه ای از خودروهای هیبرید با کد 53 به محصولات AMG اضافه خواهد شد

مدل CLS53 تعدادی از تکنولوژی‌های مدل S مانند سیستم فعال کمکی ترمز، سیستم فعال کمکی فرمان، سیستم فعال کمکی حداکثر سرعت و کروز کنترل تطبیق پذیر را به همراه خواهد داشت. تمام خودروهای AMG 53 به سیستم تعلیق بادی مجهز خواهند بود که قابلیت تنظیم روی حالات راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را دارد. به علاوه مدل‌های AMG 53 به سپرهای باز طراحی شده، سر اگزوزهای دوبل گرد در عقب و رادیاتور دو لبه به رنگ کروم نقره‌ای مجهز شده‌اند. گرچه مدل S-Class از کد ۵۳ استفاده نخواهد کرد ۹ احتمالاً در آینده هر خودروی مرسدس بنزی که از این موتور ۶ سیلندر استفاده کند به سری ۵۳ وارد خواهد شد.

گالری تصاویر

گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.