دلال بازی ها؛ خطر بازار فولکس واگن

اولین تست و بررسی فولکس واگن تیگوان در ایران
این روزها برخی از دلالان فولکس واگن پاسات را با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان با تحویل یک ماهه خریده اند و حال با قیمتی بیش از ۳۳۵ میلیون تومان به فروش گذاشته اند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که فروش خودروهای پاسات و تیگوان چند روز ادامه داشت و مشتریان می توانستند به راحتی فرایند ثبت نام را در شهرهای بزرگ انجام دهند. اما واقعیت آن است که در این میان دلالان ظلم بزرگی را در حق بازار این خودرو انجام می دهند. با اعلام شایعه پایان ثبت نام خودروهای ماموت خودرو و تکمیل ظرفیت، اتفاقی افتاد که به نفر برخی از سودجویان بود و توانستند در شرایطی که پیش فروش قطعی خودرو هنوز انجام می شد، قیمت حواله های خود را در همان ابتدا با ۱۰ میلیون تومان سود بفروشند.
این اتفاق ها در شرایطی رخ می دهد که هیچ سازمان و نهاد نظارتی مقابله ای با این سودجویی ها نمی کند و هیچگاه منشا آن ها را نمی یابد. حال امروز بر اساس عرف بازار و سابقه ورود خودروهای جدید، باید خودروهای فولکس واگن با سود حدود ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان به فروش برسد. اما می بینیم که دلالان به این عدد راضی نیستند و می خواهند که بیش از ۵۰ میلیون تومان سود کنند.
حال که می توان به راحتی این دلالان و سودجویان را در آگهی های اینترنتی پیدا کرد، شاید بهتر باشد تا نهادهای نظارتی به این مسئله ورود کنند. برخی شنیده ها حاکی از آن است که تنها تعدادی از دلالان و نمایشگاه داران معروف تهران نقش در گرانی های اخیر دارند و به صورت عمدی، قیمت خودروها را بالاتر از عرف اعلام می کنند تا جوی مساعد برای خود را ایجاد کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.