دشمنی خانوادگی،درگ بین فولکس واگن Golf R و آئودیS3 + ویدیو

دشمنی خانوادگی،مسابقه درگ بین فولکس واگن Golf R و آئودی S3
تکلیف این موضوع را سریعاً روشن کنیم. این یک نبرد نا برابر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مثل این میماند با خورویی که برچسب LS پشت آن نقش بسته وارد یک مسابقه خودرویی بشوید. بسیار خوب، شاید آنقدر هم ناعادلانه نباشد اما منظورم را متوجه شدید!
در این ویدئو گروه Carwow دو‌ خودروی آئودی S3 و فولکس واگن Golf R را در برابر هم قرار داده است. شاید بپرسید چرا؟ خوب چرا که نه؟ هر دو از موتوری یکسان استفاده میکنند، موتوری ۲ لیتری و توربو شارژ. هر دو از خروجی یکسان ۲۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ پوند بر فیت بهره‌مند هستند و هر دو چهار چرخ محرک هستند.
این موضوع مسابقه را کاملاً عادلانه به نظر می‌رساند. اما یک تفاوت وجود دارد. فولکس واگن Golf R جعبه دنده ای شش سرعته دستی دارد در حالی‌که آئودی از جعبه دنده ای هفت سرعته و اتوماتیک و دوکلاچه استفاده می‌کند. در ضمن دو راننده ی متفاوت دارند!
دشمنی خانوادگی،مسابقه درگ بین فولکس واگن Golf R و آئودی S3
زمانی که دو خودرو برای مسابقه کنار هم قرار می‌گیرند، عوامل متعددی وجود دارد که برنده را مشخص می‌کند. در این مورد این تفاوت را گیربکس و راننده تشکیل می‌دهند. گیربکس اتوماتیک و دوکلاچه آئودی S3 از لانچ کنترل بهره‌مند است که این موضوع باعث می‌شود در باران هم بتواند از خط شروع به خوبی جدا شود. اما حرکت ابتدایی Golf R به قابلیت‌های راننده وابسته است.
گرچه در ابتدا فولکس واگن از خط شروع به خوبی کنده می‌شود اما حریف پیچیدگی‌های فنی که موتور، گیربکس و کنترل کشش آئودی را هدایت می‌کنند، نمی‌شود. حتی زمانی که هر دو خودرو به صورت درحال حرکت مسابقه را شروع می‌کنند ،این آئودی است که فاصله را بیشتر می‌کند.
زمانی که هر دو خودرو میزان برابری از قدرت را در اختیار دارند، دنده‌ی اضافی در آئودی می‌تواند روی دنده‌ای که هنگام شتاب گیری در آن قرار دارید تاثیر بگذازد و این امر می‌تواند باعث ایجاد مزیت برای آئودی باشد.
بهترین راه برای بررسی دو خودرو با گیربکس های متفاوت این است که خودروها یکسان باشند و از گیربکس های متفاوتی برخوردار باشند، اما هم‌چنان دیدن این مسابقه بین آئودی و فولکس واگن جذاب است.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.