در نمایشگاه خودرو مشهد چه می گذرد؟ + تصاویر

در نمایشگاه خودرو مشهد چه می گذرد؟ + تصاویر
روز گذشته هجدهمین نمایشگاه خودرو و قطعات مشهد با حضور مدیران ارشد و شهردار مشهد افتتاح شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در این نمایشگاه حضور قطعه سازان نسبت به سال گذشته بیشتر شده و توانسته اند تا در شرایط فعلی اقتصادی حضور فعالی را در نمایشگاه امسال مشهد داشته باشند. اما در بحث خودروسازان شاهد هستیم که حتی تا آغاز زمان غرفه سازی ها، بسیاری از شرکت ها حضور خود را لغو کردند. کارمانیا، رامک خودرو، گروه بهمن، کویر موتور و… جز شرکت هایی بودند که برنامه حضور در این نمایشگاه را داشتند و به خاطر بروز مشکلات اقتصادی و برهم ریختن اهدافشان، صلاح دانستند تا در این نمایشگاه نباشند و هزینه های سربار خود را کاهش دهند. با این حال در روز ابتدایی نمایشگاه مشخص شد که گروه صنعتی ایران خودرو با نمایندگان خود در مشهد به نمایشگاه آمده است. همچنین در سالن این شرکت کمپانی هایما به صورت مستقیم حضور دارد و غرفه سازی مجزایی از ایران خودرو را انجام داده است. شرکت سیف خودرو به عنوان نماینده رسمی و تولیدکننده خودروهای بیسو چین شناخته می شود که در حال حاضر تولید آزمایشی بیسو T3 را در خط تولید مرتب خودرو آغاز کرده است. این شرکت روز گذشته مراسم رونمایی از محصولات خود را در مشهد برگزار کرد و گویا قرار است که در هفته های آتی پیش فروش محصولاتش را آغاز کند. به گفته مدیران این شرکت، بهای بیسو T3 رقابتی خواهد بود و احتمالا قیمتی کمتر از خودروهای مشابه چون چری تیگو۵ را دارد.
گروه خودروسازی سایپا نیز با نشان های زوتی، چانگان، سیتروئن، برلیانس، رنو، دانگ فنگ، فوتون، ولوو و… به این نمایشگاه آمده و رهام را به عنوان جدیدترین خودرو ملی در معرض دید عموم قرار داده است.
با اینکه در هجدهمین دوره از نمایشگاه خودرو مشهد نمی توان حضور فعال را برای خودروسازان و واردکنندگان دید، اما شاهد آن هستیم که سطح کیفی نمایشگاه ارتقا پیدا کرده و مسائلی چون برگزاری تست درایو برای ۴ محصول حاضر در نمایشگاه برگزار می شود.
وقتی به نمایشگاه خودرو مشهد ۹۷ می آیید، قطعا نمی توان توقع رضایتی چون گذشته را داشته باشید. اما دقت کنید که اگر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور مساعد باقی می ماند، مجریان این نمایشگاه می توانستند قویترین دوره از نمایشگاه های خودرو شهرستان ها را در مشهد برگزار کند. قرار بود که نشان های تجاری بایک، چانگان، هایما و بورگوارد به صورت مستقیم از چین به مشهد بیایند که با بروز این مشکلات فقط هایما به شکل مستقیم در نمایشگاه حاضر شد.
در این نمایشگاه قرار بود که محصولات جدید خودروسازان و واردکنندگان معرفی شود و بروز مسائلی چون تحریم از محقق شدن این وقایع جلوگیری کرد. حال در نظر بگیرید که با ادامه دار بودن مشکلات فعلی، صنعت خودرو تا چند ماه آینده به کدام سمت می رود؟

عکس ها: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.