در صورت توافق، گروه بهمن با خودروهای جدید

در صورت توافق، گروه بهمن با خودروهای جدید
یکی از مهم ترین شرکای تجاری گروه بهمن، FAW چین به حساب می آید که تا به امروز در بحث خودروهای سواری و کار و تجاری به واسطه گروه بهمن در ایران فعال بوده است. با توجه به گفته مدیرعامل بهمن موتور در خصوص ادامه مونتاژ مزدا۳ فعلی در سال ۹۵ می توان نتیجه گرفت که به احتمال قوی، سال ۹۵ هم چینی ها می توانند سبد محصولات این شرکت را متنوع کنند.
با توجه به رویکردهای قبلی گروه بهمن در نمایشگاه های خودرو برگزار شده در سال ۹۴، امید این وجود دارد که دو محصول دیگر از FAW به بازار ایران راه پیدا کنند. البته حضور این خودروها در سال ۹۵ قطعی نبوده و حدود ۵۰% احتمال حضورشان تایید می شود. اگر توافق های لازم با FAW و مزدا صورت گیرد، احتمالا در تابستان امسال خبرهای خوبی را از گروه بهمن خواهیم شنید.
در صورت توافق، گروه بهمن با خودروهای جدید
فاو بسترن B70 خودرویی است که سال ۹۴ به نمایشگاه های خودرو ایران آمد. این خودرو که بر مبنا مزدا۶ نسل دوم طراحی شده است، امکانات و مشخصات فنی و ایمنی بهتری نسبت به B50F دارد. موتور دو لیتری ۱۴۵ اسب بخاری با گشتاور ۱۸۴ نیوتون متری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک باعث می شوند که چرخ های جلو، خودرو را به حرکت در بیاورند. شش کیسه هوا، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، مانیتور، کنترل کشش و پایداری، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، سانروف، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی، رینگ ۱۷ اینچی و… از امکانات B70 به حساب می آیند. قیمت نسخه فول اتوماتیک با موتور دو لیتری این خودرو، در بازار چین نزدیک به ۱۴۰ هزار یوآن است که به عبارتی حدود ۷۴ میلیون تومان ارزش قیمتی دارد. در صورت مونتاژ CKD این خودرو در بهمن موتور، احتمال داده می شود که قیمت آن به خاطر عوارض واردات و هزینه های جاری، در محدوده ۹۰ میلیون تومان تعیین شود.
در صورت توافق، گروه بهمن با خودروهای جدید
فاو بسترن X80 هم خودرویی کراس اوور و تک دیفراسیل بوده که مشخصات فنی مشابه به B70 را دارد. این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم بسیار شبیه به B70 بوده و زیاد در بحث آپشن ها متفاوت نیستند. قیمت نسخه دو لیتری فول X80 حدود ۱۴۶ هزار یوآن است که با تبدیل واحد ارزی، به عدد ۷۸ میلیون تومان می رسیم. احتمال داده می شود در صورت مونتاژ CKD این خودرو هم، قیمت آن در بازار ایران با توجه به وجود رقبا، در محدوده ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان قرار گیرد.
قابل ذکر است که B70 و X80 با موتورهای ۱.۸ لیتری توربو ۱۷۶ اسب بخاری هم به بازار چین و کشورهای مورد نظر عرضه شده است. ولی با توجه به قیمت بالاتر و بحث تعمیرات فناوری توربو در ایران، در صورت حضور این خودروها، شاهد عرضه آن ها با موتور ساده دو لیتری خواهیم بود.
در صورت توافق، گروه بهمن با خودروهای جدید
به غیر از چینی ها، احتمال دارد که در سال ۹۵، ظاهر جدید ایسوزو D-MAX به روی خط مونتاژ بهمن موتور بیاید و دوباره فروش آن آغاز شود. این خودرو که یک پیکاپ ژاپنی به حساب می آید، با موتور دیزلی و مشخصات شاسی و فنی، می تواند در نقش یک خودروی آفرودی واقعی ظاهر شود. نسل فعلی این خودرو در حال حاضر قیمت ۱۱۸ میلیون تومان را در بازار دارد.
حسین دلاور- گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.