خودرو‌های فاقد معاینه فنی و فرسوده حق تردد در شهر را ندارند

خودرو‌های فاقد معاینه فنی و فرسوده حق تردد در شهر را ندارند

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وسائل نقلیه فاقد معاینه فنی حق تردد در شهر تهران را ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: همه رانندگان، سرنشینان و عابران پیاده که در شهر به عنوان کاربران ترافیک محسوب می‌شوند برای پلیس قابل احترام هستند، اما نکته اساسی این است که همه ما وظیفه انسانی، قانونی و شرعی داریم و آن هم حفاظت از جان مردم است.

وی در ادامه افزود:‌۹ میلیون جمعیت شهر تهران است و ۳ میلیون موتور سیکلت و ۴ میلیون خودرو شماره گذاری شده اند و در سطح شهر تردد دارند.

سردار مهماندار عنوان کرد: اگر پلیس در خصوص رعایت قوانین و مقررات سخت گیری می‌کند به خاطر حفظ جان شهروندان و نظم و انظباط شهری است. روزانه تعداد زیادی در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات باعث وقوع حوادث می‌شوند.

وی بیان کرد: در شهر عمده ساخت و سازها و فعالیت‌های بخش کالا و خدمات منوط به حمل و نقل است و اگر جابه جایی مصالح نباشد توسعه نخواهد یافت، اما باید یک تعادل را در نظر گرفت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اذعان کرد: برخی از رانندگان به موضوع ایمنی خودرو توجه نمی‌کنند و با افزایش سرعت و عدم رعایت زمانبندی‌هایی که در سطح شهر دارند فکر می‌کنند تعداد دفعات بیشتری می‌توانند تردد داشته باشند.

وی گفت: از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح تردد کامیون‌ها در شهر بلامانع است و شب‌ها پلیس تردد این وسائل نقلیه را کنترل و تخلفات این وسائل نقلیه را رصد می‌کنند و حتی گواهینامه این رانندگان را در صورت ارتکاب تخلف حادثه ساز اخذ و یا ابطال می‌کنند.

سردار مهماندار بیان کرد:‌ما برای وسائل نقلیه عمومی در طول سال کلاس‌های آموزشی می‌گذاریم. حتی برای کسانی که خودروی شان توقیف شده کلاس آموزشی برگزار می کنیم تا در این کلاس‌ها شرکت کنند و سپس خودرو را ترخیص می‌کنیم.

وی اذعان کرد: ما به عنوان پلیس در اجرای مقررات سعی می‌کنیم کم نگذاریم و به نحو احسن به وظایف خود عمل می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: بعضی از خودروها از استان‌های مرزی بارگیری و از تهران گذر و بزرگراه هایی همچون آزادگان گذر می‌کنند تا به مقصد برسند. اما در این میان بعضی از وسائل نقلیه سنگین هستند که نخاله و مصالح ساختمانی را حمل می‌کنند و این تردد‌ها باید انجام شود و نمی‌توان جلوی تردد این خودرو‌ها را گرفت، البته معمولا در ساعات شب تا صبح این اتفاق رخ می‌دهد مگر آن که برای انجام کار‌های مهم با مجوز وسایل نقلیه سنگین در روز در شهر تردد کنند.

وی گفت: هر کسی که در حوزه حمل بار فعالیت دارد باید باری را حمل کند که متناسب با وسیله نقلیه اش باشد. گا‌ها می‌بینیم که یک نیسان آهن بار زده و چند متر از عقب و چند متر از جلو بیرون زده است، در حالی که باید این بار توسط کامیون یا تریلی جابه جا شود.

سردار مهمادار افزود: با توجه به آلودگی هوای شهر تهران خودرو‌های فاقد معاینه فنی و همچنین خودرو‌های سنگین که در سن فرسودگی قرار دارند حق تردد در شهر تهران را ندارند. پلیس اساسا بدون اغماض با وسائل نقلیه دودزا برخورد می کند و فرقی نمی‌کند به چه سازمان و ارگانی مرتبط باشند و به رانندگان این خودروها پلاک اعزام به تعمیرگاه داده می‌شود تا برای رفع نقص اقدام کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.