خودروی مفهومی متصل رنو سیمبیوز رونمایی شد

خودروی مفهومی متصل رنو سیمبیوز رونمایی شد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

شرکت خودروسازی رنو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ از یک خودروی مفهومی برای یکپارچه‌سازی خانه و خودرو رونمایی کرد.
خودروی مفهومی سیمبیوز (Symbioz) به گسترش چشم‌انداز خودروهای خودران، الکتریکی و متصل کمک می‌کند و هدف آن برقراری ارتباط کامل خودروها با خانه، فضای شهر، دیگر وسایل نقلیه و زیرساخت‌های جاده‌ای است. این خودروی مفهومی حتی در مواردی مانند ترجیحات و علاقه‌مندی‌های سفر، مصرف انرژی و سرگرمی برای افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، شخصی‌سازی می‌شود.

خودروی مفهومی متصل رنو سیمبیوز رونمایی شد

رونمایی از یک خودروی مفهومی مرتبط با خانه متصل در یک نمایشگاه خودرو بی‌سابقه است. سیمبیوز سناریوهای پویایی را نشان می‌دهد که در آن از خودرو در مکان‌های مختلف داخل و اطراف خانه و حتی در هنگام سفر استفاده می‌شود.
تیری بولوری، معاون اجرایی و رئیس بخش رقابت گروه خودروسازی رنو، گفت:
نحوه‌ی استفاده از خودرو در میان ما انسان‌ها در حال تغییر است. در حال حاضر یک خودرو وظیفه‌ای بیش از انتقال از مکانی به مکان دیگر بر عهده دارد. این خودروی مفهومی با استفاده از فناوری‌هایی که هر روز بیشتر می‌شود، به یک فضای تعاملی و شخصی تبدیل می‌شود که مسافرین را به سایر خودروها، افراد و اشیاء اطراف آن متصل می‌کند. با توجه به چشم‌انداز ۲۰۳۰ گروه خودروسازی رنو، ما با استفاده‌ی کارآمد از انرژی، ارتباطات و سناریوهای رانندگی مستقل که زندگی ما و کیفیت سفر را بهبود می‌بخشند، پیشرفت‌های جدیدی برای زندگی آینده تصور می‌کنیم.

خودروی مفهومی متصل رنو سیمبیوز رونمایی شد

خودروی مفهومی رنو سیمبیوز مطابق با هدف رنو برای ادامه‌ی راهبرد انتشار آلایندگی صفر، توسط موتورهای تمام الکتریکی حرکت می‌کند. رنو، رهبر اروپایی در زمینه خودروهای الکتریکی است و خودروی مفهومی سیمبیوز را برای تأمین انرژی اشتراکی بین خانه و خودرو تولید کرده است. انرژی الکتریکی از طریق یک شبکه‌ی هوشمند بین خانه و خودروی متصل به اشتراک گذاشته می‌شود؛ توزیع انرژی الکتریکی در یک محیط هوش مصنوعی که نیازهای انسان‌ها را پیش‌بینی می‌کند، انجام می‌شود.
برای مثال، این سیستم می‌تواند برای استفاده موقت از قدرت ذخیره‌شده در باتری‌های خودرو جهت روشن کردن چراغ‌ها، صفحه‌های نمایش و لوازم خانگی در طول زمان‌های اوج مصرف برق برنامه‌ریزی شود. در صورت خاموش شدن، این اتفاق به طور خودکار می‌افتد و اشتراک‌گذاری قدرت می‌تواند نظارت و تنظیم شود.

خودروی مفهومی متصل رنو سیمبیوز رونمایی شد

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷، رنو خانه و خودروی متصل مفهومی خود را در حالت‌های ایستا و پویا نمایش داد. در اولین سناریو، سیمبیوز به خانه می‌رود تا اتاق اضافه و ماژولار در خانه باشد؛ این خودروی متصل به شکل یک فضای مفید، متحرک و متصل در داخل و خارج از ساختار فیزیکی خانه پارک می‌کند.
سیمبیوز همچنین دیدگاه رنو را درباره‌ی خودروهای مفهومی و متصل برای توسعه طراحی خانه در هنگام سفر نشان می‌دهد. فضای کابین به پیکربندی چرخ‌های عقب سیمبیوز مربوط می‌شود و دو موتور الکتریکی در محور عقب قرار دارد و باتری‌ها در زیر کف خودرو قرار می‌گیرند.
ترکیبی از داشبورد جمع شونده و صندلی‌های جلوی تاشوی چرخشی باعث می‌شود که این خودروی مفهومی برای رانندگی مستقل و بدون توجه و مراقبت انسانی مناسب باشد. در این حالت، رانندگان می‌توانند به راحتی بخوابند، چت کنند، کتاب بخوانند یا دسترسی کامل به دنیای دیجیتال شخصی خود داشته باشند. فناوری شخصی‌سازی بیشتر امکان دسترسی به تشخیص خودکار مسافران، تنظیمات صندلی سفارشی، پخش موسیقی و دیگر گزینه‌های سرگرمی می‌دهد.

خودروی مفهومی متصل رنو سیمبیوز رونمایی شد

لورنس ون دن آکر، معاون ارشد طراحی شرکت رنو، گفت:
پس از تولید خودروهای مفهومی اولیه بر اساس استراتژی طراحی رنو با عنوان «چرخه زندگی»، خودروی مفهومی جدید طراحی شد؛ خودروی مفهومی قبلی به دنبال شکل دادن به مدل‌های آینده ما بود و خودروی مفهومی جدید به این دلیل طراحی شد که به ما کمک کند تا بفهمیم که سبک زندگی انسان‌ها در آینده چگونه خواهد بود. رنو سیمبیوز واقعا یک پروژه منحصر به فرد است که به ما کمک می‌کند با برنامه‌ریزان، طراحان، مهندسان و معماران کار کنیم. ما دیگر نمی‌توانیم به طراحی خودرو در انزوا از اکوسیستم اطرافمان فکر کنیم. هدف ما کشف مرزهای جدیدی در تجربه مشتری، فناوری، استفاده از انرژی و هماهنگی طراحی برای ایجاد یک تجربه جدید جهانی است.
به‌زودی یک خودروی واقعی از نسخه‌ی نمایشی سیمبیوز مبتنی بر استراتژی زندگی آسان سیمبیوز (Easy Life of Symbioz) روانه جاده‌ها می‌شود. یک خودروی آزمایشی الکتریکی، مستقل و متصل که واقعا بسیاری از عناصر سیمبیوز را برای آزمایش در خود دارد، اواخر امسال در دسترس خواهد بود. این خودرو که نسخه‌ی نمایشی مفهومی است، چشم‌انداز میان‌مدت برند رنو را قبل از سال ۲۰۲۳ در خود دارد؛ خودروی واقعی ساخته‌شده، فناوری‌های رنو را که در آینده نزدیک می‌تواند در خودروهای تولیدی یافت شود پیش‌نمایش می‌کند.
این فناوری‌ها شامل یک نسخه‌ی تکامل یافته از فناوری مولتی‌سنس (MULTI-SENSE) است که برگرفته از تجربه‌ی محیط و رانندگی طبق حالت راننده و استفاده شده در محدوده فعلی خودروهای تالیسمان، سونیک، مگان و اسپیس است. نسخه‌ی نمایشی این خودرو همچنین ویژگی‌هایی از «EASY CONNECT» را که نسل جدید خدمات متصل و همراه است، به نمایش می‌گذارد. این فناوری رانندگی مستقل خودران رنو به تدریج تحت نام «EASY DRIVE» تولید و در خودروهای آینده این شرکت عرضه می‌شود.
نسخه آزمایشی سیمبیوز با همکاری رهبران خلاق فناوری و صنعت به روشی نوآورانه تولید شده است؛ شرکت فناوری ال‌جی در توسعه‌ی رابط‌های انسان و ماشین این خودرو دخیل است. شرکت Ubisoft در زمینه‌ی تجربه واقعیت مجازی برای حالت رانندگی خودران و مستقل همکاری می‌کند. Devialet در حال توسعه یک تجربه جدید از طریق سیستم صوتی پیشرفته است. Sanef در حال کار روی روش ارتباط خودرو با زیرساخت‌های شبکه جاده است. تام ‌تام در زمینه تخصص مکان‌یابی جغرافیایی با این پروژه همکاری می‌کند. شرکت IAV نیز تخصص مربوط به مهندسی رانندگی مستقل را در این خودرو ارائه می‌دهد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.