خودروی خود را طراحی کنید و پرینت سه بعدی بگیرید + ویدیو

خودروی خودرو طراحی کنید و پرینت سه بعدی بگیرید + ویدیو
از کودکی تا بحال تمام خودرو دوستان رویایی دست نیافتنی داشتند که بتوانند خودروی خودشان را به سلیقه خود طراحی کنند و بسازند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما حالا استارت آپی در آمریکا می خواهد این کار را برای مشتریانش انجام دهد.استارت آپ Hackrod قصد دارد خودرو را با طراحی مشتریان بوسیله پرینت سه بعدی و تکنولوژی های خاص به دست آن ها برساند.به گفته مسئولان این کمپانی،آن ها می توانند شکلی واقعی به پرتوتایپ های طراحی شده در یک برنامه واقعیت مجازی خاص بدهند.در واقع در این حالت مشتری طراح می شود و کمپانی مهندسی محصول را انجام می دهد و اینجا کمپانی و مشتریان در نقش همکار عمل می کنند.
اما اولین خودروی ساخته شده این کمپانی کانسپ La Bandita نام دارد که شاسی این ماشین از یک ماشین مسابقه ای واقعی گرفته شده و طراحی بدنه با همان برنامه واقعیت مجازی خاص صورت گرفته است که بعد از طراحی پرینت سه بعدی بدنه انجام شده و شاسی که بوسیله یک اسکنر سه بعدی اسکن شده بود،پرینت می شود.

مدیران این استارت آپ امیدوار هستند با سرمایه گذاری ها روی این ایده جالب و مهیج،سهمی از مشتریان بازار آینده را به خود اختصاص دهند.
خودروی خودرو طراحی کنید و پرینت سه بعدی بگیرید + ویدیو


تیم Hackrod فکر می کنند در ساخت این نوع خودرو شاخه های مختلف تکنولوژی به هم پیوند خواهد خورد و آنها می خواهند با این سبک تازه ثابت کنند که خودروسازان قدیمی در گذشته خود مانده اند.البته این نخستین بار نیست که از پرینت سه بعدی در ساخت خودرو استفاده خواهد شد.پیش از این هم اعلام شده بود که برخی قطعات مرسدس بنز با این تکنولوژی ساخته می شود.همچنین هفته گذشته جزئیاتی از ساخت کلیپر های ترمز بوگاتی با تکنولوژی پرینت سه بعدی منتشر شد که در نوع خود بینظیر بود.

اما حالا باید دید طراحی کل بدنه با این تکنولوژی چه نتیجه ای خواهد داشت و مشتریان چه خودروهایی و با چه ظاهری را طراحی و خریداری خواهند کرد.به علاوه باید منتظر ماند و دید در صورت عملی شدن این طرح و ورود به بازار،این تکنولوژی چه سهمی در بازار را برای Hackrod به ارمغان می آورد.

به نظر شما این روش تولید روزی سهمی از بازار را خواهد داشت؟

در ادامه می توانید ویدیو مربوط به Hackrod را ببینید.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.