ساینا برقی معرفی شد

خودروی برقی سایپا معرفی شد
گروه خودروسازی سایپا امروز از نخستین خودروی برقی خود به نام ساینا EV رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارشناس گروه خودروسازی سایپا صبح امروز (یکشنبه ۱۷دی)، در حاشیه بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از رونمایی نخستین از خودروی برقی سایپا، با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های کلی سایپا، حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت درصدد تولید خودرویی تمام برقی برآمده‌ایم، اظهار کرد: ساینا برقی(EV) در ۲ پلت فرم X200 و SP100 تولید می‌شود که این ۲ مدل طبق سیاست‌های سایپا در حال تجهیز شدن به تکنولوژی موتور برقی هستند.

این کارشناس بیان کرد: کاهش ناحیه مصرف سوخت و آلایندگی علت اصلی تولید خودروهای برقی خصوصا در کشور بوده این خودرو با همکاری مرکز تحقیقات سایپا و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طراحی و ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه قدرت موتور‌ تمام برقی این خودرو حدود ۷۰ کیلووات است، افزود: ساینا امکان پیمایش از ۱۷۰ کیلومتر تا ۲۱۰ کیلومتر را خواهد داشت. این خودرو قابلیت شارژ سریع، شارژ عادی را داشته که ساینا حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا با شارژ سریع نیروی خود را بازیابی کند، همچنین از طریق شارژ عادی این خودرو برای دریافت نیروی کامل خود سه ساعت و ۴۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.


این کارشناس در ادامه گفت: وزارت نیرو هم برای شارژ این خودرو طرحی را در قالب فهام در نظر گرفته که در این راستا شهرداری هم اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اذعان کرد: قیمت ساینا (EV) هنوز مشخص نشده است و زمان عرضه آن در بازار ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.