خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰، ارزان‌تر از مدل‌های بنزینی خواهند بود

تردد خودروهای برقی در ایران به صرفه نیست
اگر تنها دلیل شما برای کنار گذاشتن خودروهای هیبریدی و الکتریکی، قیمت بالای آن‌ها است، در سال‌های آتی تجدید نظر خواهید کرد.
منتقدین وسایل نقلیه برقی همواره به این نکته اشاره دارند که خودروهای الکتریکی بسیار گران‌تر از همتایان بنزینی و دیزلی خود هستند و در حال حاضر این مسئله حقیقت دارد. اگرچه در سال‌های اخیر، اوضاع به‌طور چشم‌گیری تغییر کرده است.
در اوایل این هفته، خبرها حاکی از سرمایه‌گذاری ۵۵۸ میلیون دلاری کمپانی دایملر در اروپا، به‌منظور تولید باتری‌های لیتیوم‌ یون، برای مجموعه وسایل نقلیه‌ی الکتریکی آینده‌اش بود. چندین کارخانه‌ی عظیم تولید باتری با نام Gigafactory در سراسر اروپا در سال‌های آتی ساخته می‌شوند و ۹ کارخانه‌ی باتری‌سازی بزرگ نیز در چین در حال ساخت هستند.
خودران‌های بنزینی علیه خودران‌های برقی
توسعه‌ی پرشتاب کارخانه‌های باتری‌سازی، منجر به این شد که تحلیل‌گران بلومبرگ، اعلام کنند تولید باتری به‌صورت جهانی از امسال تا سال ۲۰۲۱ دو برابر خواهد شد و خبرگزاری MIT Technology Review اشاره کرده است که به‌احتمال فراوان، تا سال ۲۰۳۰ وسایل نقلیه‌ی الکتریکی ارزان‌تر از خودروهای دارای پیشرانه‌ی موتور احتراق داخلی خواهند بود.
در فاصله‌ی زمانی امسال تا سال ۲۰۲۱ هزینه‌ی تولید انرژی الکتریکی به ازای هر کیلووات ساعت پایه برای باتری‌ها از ۵۴۲ دلار تا ۱۳۹ دلار کاهش می‌یابد و دلیل این امر، افزایش تولید باتری‌ در ۱۰-۱۵ سال آینده عنوان شده است.
در همین چند سال گذشته، بسیاری از اینکه صنعت خودرو به سمت وسایل نقلیه الکتریکی یا هیدروژنی می‌رود ناآگاه بودند و نمی‌دانستند کمپانی‌های پیشرو در حال توسعه‌ی مدل‌های هیدروژنی خود هستند. البته این مطلب به‌طور فزاینده‌ای در حال روشن شدن است و توافق عموم مردم، وسایل نقلیه‌ی الکتریکی را در جایگاه نخست انتخاب وسایل نقلیه‌ی سراسر دنیا، در دهه‌های پیش رو قرار می‌دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.