خودروهایی که بر مبنا شرایط ایران ساخته می شوند- میتسوبیشی اوتلندر

خودروهایی که بر مبنا شرایط ایران ساخته می شوند- میتسوبیشی اوتلندر
تحریریه وبسایت رسمی «اسب بخار»، طی روزهای آتی پرونده فنی و خبری را آمده می کند که در بخش های مجزا بر روی سایت بارگذاری می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این پرونده «خودروهایی که بر مبنا شرایط ایران ساخته می شوند» نام دارد. در سال های گذشته خودروهای وارداتی بازار ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاهی را به خود اختصاص داده اند و هر ساله، ده ها هزار مشتری ایرانی جدید را به سمت خود می کشانند. در این میان برخی از کمپانی های خودروسازی که در بازار ایران نمایندگی رسمی و فعال دارند، اقدام به مهندسی مجدد برخی محصولات خود کرده اند و به عبارت ساده، خودروهایی را با توجه به شرایط بنزین، آب و هوا، سطح جاده و فرهنگ رانندگی ایرانی ها می سازند. این اتفاق تنها برای بازار ایران نمی افتد و سال های سال است که اکثر خودروسازی های جهان، در صورت فروش قابل قبول در هر کشور، هزینه مهندسی مجدد را متقبل می شوند و خودروها را بر مبنا آن منطقه می سازند. این اتفاق باعث می شود که تا حد قابل توجهی استهلاک، خرابی و هزینه های جاری یک خودرو کاهش پیدا کند و از طرفی طول عمر آن بیشتر از حالت عادی باشد که یک خودرو استاندارد می تواند در آن شرایط دوام بیاورد. اما این اتفاق همیشه برای تمام خودروهای وارداتی بازار ایران نمی افتد و از طرفی اهمیت چندانی به این موضوع در بازار داده نمی شود. اتفاقی که گاهی هزینه به نسبت بالایی را برای کمپانی سازنده و نماینده ایران آن دارد و نوعی احترام به حقوق مصرف کننده به حساب می آید. برای همین در این پرونده چند قسمتی تصمیم گرفته ایم، خودروهایی که به صورت مستند و رسمی مطابق به جاده های ایران ساخته می شوند را به مشتریان و مخاطبان معرفی نماییم. بدیهی است که اگر نام خودرویی تا پایان این پرونده در لیست قرار نگیرد، یا اطلاعات رسمی و لازم در اختیار تحریریه گروه مستند اسب بخار قرار نگرفته و یا هنوز مهندسی مجدد توسط کمپانی مادر انجام نشده است.
در بخش اول این پرونده، به سراغ میتسوبیشی اوتلندر می رویم. این خودرو که با مدل ۲۰۱۶ به صورت فیس لیفت وارد بازار جهانی و ایران شد، توانست به مراتب فروش بهتری را نسبت به نسخه غیر فیس لیفت داشته باشد. این اتفاق هم در بازار ایران افتاد و باعث شد تا سالانه اوتلندر با نسخه های تیپ۳ و تیپ۵ فروش چند هزار دستگاهی را در کشور داشته باشد. همین مسئله و پیش بینی فروش مقبول این خودرو برای میتسوبیشی و آرین موتور پویا، باعث شد تا کمپانی میتسوبیشی اوتلندرهای بازار ایران را با مهندسی مجددد عرضه کند. این اتفاق و بازنگری فنی باعث شده تا نرم افزارهای فنی خودرو با توجه به شرایط آب و هوایی با بنزین ایران تنظیم شود. همچنین نوع جلوبندی و مقاومت آن تغییر کرده تا استهلاک و خرابی آن به حداقل ممکن در جاده های ایران برسد. شاید این تغییرات در عمل برای مشتریان و مالکان خودرو قابل لمس نباشد، اما این اتفاق زمانی نمایان می شود که طول عمر قطعات اوتلندر با توجه به جاده های ضعیف ایران و بنزین نه چندان مطلوب جایگاه ها، همانند نسخه هایی است که بر اساس بازار کشورهای دیگر ساخته شده است. میتسوبیشی اوتلندر در حال حاضر به عنوان یک کراس اوور ۵ نفره بزرگ شناخته می شود که به سفارش ایران و آرین موتور در خط تولید ژاپن ساخته می شود. این یعنی آرین موتور پویا به جای خرید اوتلندر از بازار کشورهای دیگر، سفارش خود را به خط کمپانی میتسوبیشی در ژاپن می دهد و این خودروساز بر مبنا سفارش در زمانی خاص، خط تولید خود را مشغول به تولید اوتلندرهای سفارش ایران می کند و سپس به صورت مستقیم به گمرک های جنوب ایران ارسال می نماید.
در بخش های بعدی این پرونده به سایر محصولات خودروسازان کره ای، ژاپنی، فرانسوی، چینی و آلمانی می پردازیم که محصولات را بازار ایران را مهندسی مجدد کرده اند و به سفارش عرضه کننده ایرانی، خودروها را برای مشتریان این کشور تولید می نمایند.

شما مخاطبان می توانید ویدیو تست و بررسی میتسوبیشی اوتلندر را در فصل دوم اسب بخار با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.