خودروسازان خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند

خودروسازان خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

منصور معظمی با بیان این مطلب گفت: توقف ثبت سفارشات خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در خصوص قطع همکاری شرکت های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد.

به گزارش پرشین خودرو، وی ادامه داد: با این حال بازار در آرامش نسبی به سر می برد و شرکت های خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند و وزارت صنعت با تاکید به خودروسازان بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری کرده و تا پایان سال از لحاظ تولید مشکلی نخواهیم داشت.

معظمی در خصوص نحوه همکاری با شرکت های بین المللی در پی تشدید تحریم ها، عنوان کرد: رفتار واقعی شرکت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از شرکت هایی که با ایران قرارداد دارند علاقه مند به این نیستند که از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند و به دنبال این هستند که حساسیت برای آمریکا به وجود نیاورند و بعضی به دنبال دریافت مجوز هستند و تاکنون کار خودشان را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: به دنبال مشکلات ناشی از رفتار غیر اخلاقی سردمداران آمریکا، دولت برای مقابله با این رفتارها تدابیری را اندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.

خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نکرده است

معاون وزیر صنعت در پایان خاطرنشان کرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نکرده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.