خانواده تیپو سه نفری شد

خانواده تیپو سه نفری شد
تیپو که یکی از محصولات اقتصادی و قیمت متوسط برند ایتالیایی فیات به حساب می آید، به تازگی به غیر از نسخه سدان، در مدل های استیشن و هاچبک نیز طراحی شده است که بزودی به بازار جهانی عرضه می شود.
این خودرو که در نسخه بنزینی به موتور ۱.۴ لیتری عرضه می شود، توان تولید دو مدل قدرت را دارد. در صورتی که موتور تیپو به صورت طبیعی تنفس و احتراق خود را انجام دهد، ۹۵ اسب بخار تولید شده که توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. گشتاور این موتور ۱۲۷ نیوتون متر است که به نسبت کافی می آید. مصرف سوخت کم موتور ۹۵ اسب بخاری از مزیت های آن به حساب می آید.
خانواده تیپو سه نفری شد
نسخه دیگر از مدل ۱.۴ لیتری وجود دارد که به سامانه توربو مجهز بوده و ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر تولید می کند. این موتور از نظر قدرت بسیار خود ظاهر شده و به خاطر گشتاور بالایی که در دور ۲۵۰۰rpm آغاز می شود، در همه نسخه ها کشش خوبی را به خانواده تیپو می دهد. گیربکس استاندارد این خودرو نیز شش سرعته دستی بوده و در صورت سفارش مشتری گیربکس اتوماتیک نیز برای خودرو نصب می شود. تیپو را می توان محصول اقتصادی ایتالیایی دانست که استقبال اصلی از آن در بازار کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد. با توجه به صحبت هایی که در مورد همکاری ایران خودرو با فیات شده است، یکی از محصولات احتمالی برای مونتاژ و عرضه به بازار ایران، تیپو سدان بوده که این روزها نسخه استیشن و هاچبک آن هم اضافه شده است.
خانواده تیپو سه نفری شد
البته که بازار ایران تمایل زیادی به خودرو استیشن ندارد و در صورت حضور قطعی فیات در ایران خودرو، مونتاژ تیپو سدان و هاچبک بیشتر است. این خودرو در بحث ایمنی به امکاناتی چون شش کیسه هوا، سیستم پایداری الکتریکی، ترمز کمکی و… مجهز است و در کابین خود امکاناتی چون سیستم تهویه اتوماتیک، شیشه ها و آینه های برقی، مانیتور و سیستم پخش حرفه ای، کروزکنترل و… جای داده است. تیپو را می توان در بحث طراحی یک خودرو ایتالیایی دانست که چهره ای جذاب و با وقار دارد. در صورت حضور تیپو در بازار ایران، قیمتی بین ۶۰ الی ۷۵ میلیون تومان برای آن پیش بینی می شود.
گالری تصاویر:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.