حضور قطعی تسلا در ایران و اظهارات وزیر صنعت

حضور قطعی تسلا در ایران و اظهارات وزیر صنعت
برخی خبرهای رسیده حاکی از آن است که اتاق بازرگانی مجوز ورود خودروهای تسلا را با اخذ نمایندگی از عمان به یکی از بزرگترین واردکنندگان خودرو داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مجوز صنفی ۱۰۲۰۳۱۵۱۰۰۰۶۰۱۶ در سایت رسمی اتاق اصناف و بازارگانی نشان می دهد که شرکت غلام خودرو به عنوان نماینده تسلا در ایران شناخته شده و قرار است که نماینده عمان این نشان تجاری خودروها را به بازار ایران بیاورد. غلام خودرو به عنوان زیرشاخه هلدینگ غلام سگ دست شناخته می شود که پیش از این در عرصه برق و تجارت الکترونیک فعالیت های بسزایی داشته است. این هلدینگ پیش از این با ۱۲۰۰ نیرو در سراسر کشور مشغول به کابل دزدی بوده و تجربه زیادی در برق کشی غیر مجاز دارد.
محمد شریعمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت در پی انتشار این خبر اعلام کرده است: تسلا تا دیروز ساخته آمریکا به حساب می آمده، حال که مشکل برایش پیش آمده از طریق عمان به ایران آمده است؟! بی احترامی نمی کنم، اما اگر قرار باشد منافع آمریکا در این میان دخیل باشد، بوووووووووووووووووق….
همچنین ایلان ماسک، موسس تسلا گفته است که به خاطر عدم زیرساخت شارژ خودروهای برقی در ایران، حاضر است که تسلا مدل۳، مدل ایکس و مدل S را با ۵۰۰ کیلومتر کابل برق تحویل مشتریان ایرانی دهد تا در خیابان ها همیشه به برق خانه شان وصل باشد. ایلان ماسک همچنین اعلام کرده است که برای اولین بار می خواهد خودرویی بنزینی برای بازار ایران طراحی کند. این خودرو برای رعایت قوانین واردات ایران، به موتور دو لیتری ۷.۵ سیلندر و ۲۱ سوپاپ مجهز است. نیم سیلندر اضافه این خودرو که به مدل شش و هشت معروف است به عنوان یک شَفتولَک شناخته می شود که پیش از این در صنعت خودرو جهان وجود نداشته است.
ایلان ماسک گفته است که از اواخر خرداد ۹۷ محصولات تسلا وارد بازار ایران می شود و برنامه دارد تا با عرضه این خودروها حد فناوری خود را در سطح ساینا برقی برساند. شنیده ها حاکی از آن است، عرضه خودروهای برقی تسلا در ایران مشروط به آن است که یک دستگاه ساینا برقی به مرکز تحقیقات تسلا در آمریکا ارسال شود تا ترامپ بتواند در کاخ سفید با آن دور دور کند. تحلیل گران اقتصادی و سیاسی دنیا احتمال می دهند که ترامپ با ساینا برقی در ملاقات با رهبر کره شمالی حاضر شود و با این کار خاری را بر چشم دشمنان فرو کند و جلوی او پز بدهد. همچنین گویا مقدمات این قرارداد با ارسال چند دستگاه پراید به پایتخت ایالات متحده آمریکا آغاز شده تا در صورت عدم موافقت رهبر کره شمالی برای توقف برنامه کلاهک های هسته ای، حمله رسمی آمریکا به این کشور با فروش پراید در کره شمالی آغاز شود.

حسین دلاور- بخش دروغ ۱۳- گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.