حرکت آهسته اما روبه‌جلوی خودروسازان ژاپنی در ۶ ماهه نخست سال

حرکت آهسته اما روبه‌جلوی خودروسازان ژاپنی در ۶ ماهه نخست سال
براساس گزارشی که روز گذشته در نشریه فایننشال تایمز منتشر شد تویوتا، نیسان، هوندا و میتسوبیشی به‌طور عمده برای نیمه اول سال مالی جاری رشد تولید فروش جهانی محصولات خود را گزارش داده‌اند.
به گزارش اخبار خودرو ، هرچند عملکرد این خودروسازان متفاوت بوده و بعید نیست که اختلاف بینشان، هرچند به‌صورت موقت، بیشتر هم شود، خصوصا پس از آن‌که نیسان بعد رسوایی مرتبط با بازرسی کیفی، تصمیم به تعلیق تولید خودروهای خود برای بازار ژاپن گرفته است.
تویوتا اعلام کرده است اگرچه فروش محصولات این خودروساز در ژاپن با افت روبه‌رو بوده اما در ۶‌ماه منتهی به ۳۰‌سپتامبر، فروش جهانی محصولاتش (با برند تویوتا) نسبت‌به دوره مشابه در سال گذشته ۲٫۳‌درصد افزایش داشته است.
بادرنظر گرفتن فروش برندهای جانبی دایهاتسو و هینو، میزان رشد فروش تویوتا در ۶‌ماهه نخست سال مالی جاری به ۲٫۹‌درصد می‌رسد. نیسان هم در نیمه نخست سال جاری با ۵٫۸‌درصد افزایش فروش خود جهانی خود را به ۲٫۶۳‌میلیون دستگاه خودرو رساند که بیشترین فروش محصولات آن به کشورهای ژاپن، چین، کانادا و روسیه مربوط می‌شود و درمجموع بازار این کشورها کاهش فروش نیسان در ایالات متحده را جبران کرده‌ است. مجموع تولید نیسان نیز در این مدت با ۴٫۸‌درصد رشد مواجه بوده است.
این احتمال وجود دارد که تولید نیسان در ژاپن بعد از ماه اکتبر افزایش پیدا کند. در پایان ماه سپتامبر این کمپانی اعلام کرد به دلیل انجام بازبینی کیفی نهایی محصولاتش توسط تکنیسن‌های غیرمجاز، توسط وزرات حمل‌و‌نقل ژاپن مورد بازرسی قرار گرفته است.
پس از آن‌که مشخص شد روند کنترل کیفی محصولات این شرکت توسط افراد فاقد صلاحیت‌ ادامه دارد، این کمپانی در ماه اکتبر تولید خود در ژاپن برای بازار داخلی را به‌حالت تعلیق درآورد.
خودروساز ژاپنی دیگر یعنی هوندا نیز اعلام کرده است در ۶‌ماهه منتهی به پایان سپتامبر، با ثبت رکورد فروش ۲٫۵۶‌میلیون دستگاه خودرو، توانسته است فروش خود را نسبت‌به دوره مشابه در سال گذشته ۴٫۳‌درصد افزایش دهد که این رشد فروش با کمک فروش خوب محصولات این شرکت در بیرون ژاپن خصوصا چین و آسیای جنوب شرقی به دست آمده است.
در این مدت هوندا با فروش ۳۳۳‌هزارو۱۱۳‌دستگاه خودرو در ژاپن ۳٫۶‌درصد افزایش فروش را برای خود به‌ثبت رسانده است. میتسوبیشی هم با ثبت رشد فروش ۱۴۹٫۱‌درصد و فروش تعداد ۴۲‌هزارو‌۶۱۳‌دستگاه خودرو توانسته است تاحدی از رسوایی سال گذشته دررابطه با دستکاری داده‌های میزان مصرف سوخت فاصله بگیرد.
تولید جهانی میتسوبیشی هم با ۱۲۰٫۴‌درصد رشد، به ۵۶۳هزارو ۱۹‌دستگاه خودرو رسیده است. البته باید درنظر داشت هوندا و میتسوبیشی هنوز ارقام فروش جهانی خود در ۶‌ماهه نخست را اعلام نکرده‌اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.