حرف مرد یکی نیست؛ قیمت 2008 اعلام شد

ایران خودرو از پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت رونمایی کرد
امروز برخی منابع خبری اعلام کردند که پژو ۲۰۰۸ با قیمت ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت نام می شود و احتمالا از چند ماه آینده به دست مشتریان خواهد رسید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو از مدل فیس لیفت این خودرو بوده که به موتور ۱.۶ لیتری توربو ۱۶۳ اسب بخار مجهز است و گیربکس Aisin شش سرعته قدرت آن را به چرخ های جلو می رساند. امکاناتی نظیر شش کیسه هوا، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، کروزکنترل و محدودکننده سرعت و… نیز در پژو ۲۰۰۸های مونتاژ ایران خودرو یافت می شود.
ولی مسئله اصلی نوع قیمت گذاری این خودرو کراس اوور توسط شرکت ایران خودرو است. باز هم شاهد آن هستیم که مونتاژ یک خودرو در داخل کشور باعث نشده تا خودرویی ارزان قیمت به دست مصرف کنندگان ایرانی برسد. البته که ۲۰۰۸ هم در بازار جهانی آنقدر ارزان نیست و در برخی نسخه های، قیمت پایه ۲۰ هزار پوند را دارد.
ولی مسئله اینجاست که تا امروز حرف مرد اول صنعت خودرو ایران چند بار تغییر کرده و نتوانسته بر سر وعده های خود با مردم باقی بماند. هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، در آخرین نشست خبری سال ۹۴ قول ورود ۲۰۰۸ را برای بهمن ماه سال گذشته داد. ولی شاهد هستیم که با گذشت ۴ ماه از زمان وعده اولیه، هنوز این خودرو به بازار نیامده است. همچنین یکه زارع با حضور در نشست های خبری و برنامه های زنده تلویزیون اعلام کرده بود که قیمت پژو ۲۰۰۸ اتوماتیک ۷۸ میلیون تومان است. ولی حال شاهد آن هستیم که قیمت اعلام شده در رسانه های ۲۰ میلیون تومان از وعده مدیرعامل ایران خودرو گرانتر است. برخی معتقدند که با تغییر پیشرانه تنفس طبیعی به توربو این افزایش قیمت ایجاد شده است. ولی از طرفی افزایش قیمت ۲۰ میلیون تومانی نمی تواند تنها به دلیل نصب پیشرانه جدید باشد.
با اینکه هاشم یکه زارع بارها تلاش خود را در راستای پیشرفت صنعت و بازار خودرو کشور اثبات کرده است، ولی با اعلام قیمت پژو ۲۰۰۸ می توان فهمید که هنوز صحبت های ضد و نقیض مدیران صنعت خودرو ایران ادامه دارد. شاید در این زمانه، حرف مردم یکی نیست!

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.