حذف 206 صندوقدار یا سیاست های جدید؟

حذف 206 صندوقدار یا سیاست های جدید؟
با انتشار برخی از جزئیات رانا فیس لیفت، این مسئله پدید آمده است که با قیمت جدید این خودرو، برنامه ریزی ایران خودرو برای عرضه دو خودرو مشابه چگونه خواهد بود؟

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در شرایط فعلی مشتریان می توانند پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 را با قیمتی حدود ۴۰ میلیون تومان از کارخانه و بازار خریداری کنند. همچنین این افراد می توانند با هزینه کمتر و با مبلغ حدود ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سراغ رانا LX بروند. اختلاف قیمت ۳.۵ میلیون تومانی میان رانا و پژو ۲۰۶ صندوقدار در شرایط فعلی و همچنین تفاوت ۸ درصدی بهای هر دو خودرو باعث شده تا مشتریان بر اساس توان مالی و سلیقه خود یکی از این دو خودرو را انتخاب کنند. البته که در این سال ها هیچگاه رانا نتوانسته اهداف بیش از ۳۰ هزار دستگاه ایران خودرو برای این محصول را برآورده کند و در سال گذشته با کاهش تقاضا چشمگیری مواجه شده است.
پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 و رانا LX از یک پلتفرم، موتور و… بهره می برند و تنها در بحث طراحی ظاهری، سطح امکانات رفاهی، متریال به کار رفته و همچنین اختلاف جزئی گیربکس از هم مجزا شده اند. از نگاه بسیاری از مشتریان هم ۳.۵ میلیون تومان پول آنچنان اختلاف زیاد و یا خاصی نیست که کسی را از خرید ۲۰۶ صندوقدار V8 منصرف کند و به سمت رانا بیاورد و از آن طرف تهیه این اختلاف برای مشتریان رانا هم سخت نیست که خودرویی با امکانات رفاهی و کیفیت بهتر را در اختیار داشته باشند.
اما با انتشار تصاویر جدید رانا و همچنین برخی اطلاعات که از داخل ایران خودرو به بیرون درز کرده است، رانا فیس لیفت در بخش ظاهری تا حدی به روزتر از نسخه فعلی شده است. همچنین متریال کابین تغییر کرده و بهتر شده است. همچنین تصاویر حاکی از آن است که این خودرو به صندلی های جدید، کروزکنترل، بلوتوث، آینه تاشو رقی، دی لایت و… مجهز شده است. شنیده ها حاکی از آن است که در زمان عرضه رسمی رانا فیس لیفت، مانیتور، دوربین عقب، پخش DVD و احتمالا فرمان کمکی برقی (که برای اولین بار در این سری از خودروهای ایران خودرو، بر روی پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک نصب شده است) هم به خودرو اضافه می شود.
با این توضیحات و اضافه شدن چنین امکاناتی، می توان پیش بینی کرد که رانا فیس لیفت فول آپشن قیمتی حدود ۳۸ تا ۴۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد و به جز سیستم تهویه اتوماتیک، بسیاری از امکانات را بیشتر از پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 دارد و با اصلاحاتی که بر روی گیربکس آن انجام شده است، دیگر تفاوتی در بحث فنی با این خودرو ندارد.
با این اتفاق عملا ایران خودرو، دو محصول کاملا مشابه از هر نظر را باید با اختلاف قیمت کمتر از ۴ درصد به بازار معرفی کند و این یعنی، بعد از چند ماه یکی از خودروها مجبور به واگذاری عمده بازار خودرو به رقیب می شود.
برخی احتمال می دهند که با معرفی رانا فیس لیفت، سیاست ایران خودرو به آن سمت برود که کم کم پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 از خط تولید خارج شده و سهم بازار خود را به رانا بدهد. با این کار شاهد آن خواهیم بود که هدف ایران خودرو برای تولید بیش از ۳۰ هزار دستگاه از رانا به واقعیت نزدیکتر می شود.
حال شما ترجیح می دهید که در میان این دو خودرو، رانا فیس لیفت با سطح امکانات بیشتر را انتخاب کنید و یا اینکه به سراغ پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 می روید؟

آلبوم تصاویر رانا فیس لیفت

تصاویر از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گردآوری شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.