جیلی های آرین خودرو پارس به تهران رسیدند

جیلی های آرین خودرو پارس به تهران رسیدند
منابع خبری می گویند که هفته گذشته اولین نمونه های جیلی وارداتی توسط شرکت آرین خودرو پارس از گمرک ترخیص شده و به برج دماوند آمده است. حال گویا قرار است که در روزهای آتی این خودروها برای دریافت استانداردهای لازم به مراکز رسمی و شهرک آزمایش مراجعه کنند و در هفته های آتی به پلاک گذر موقت برای آزمایش فنی مزین شوند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

بر اساس اطلاعات به دست آمده، آرین خودرو پارس جیلی NL3 و امگراند GT را برای دریافت مجوزها وارد کشور کرده و به احتمال زیاد اولین خودروهای آرین موتور پارس این کراس اوور و سدان هستند. جیلی NL3 خودرویی است که در بازار چین مورد استقبال واقع شده و فناوری های بالایی در آن دیده می شود. این خودرو با پیشرانه های مختلف به بازار جهانی معرفی شده و هنوز مشخص نیست که آرین خودرو پارس کدام نسخه این خودرو را به بازار عرضه می کند. جیلی NL3 پیشرانه معروفی دارد که ۱.۸ لیتر حجم داشته و به فناوری توربو و پاشش سوخت مستقیم مجهز است. این پیشرانه با توجه به نوع سفارش می تواند قدرت ۱۶۱ اسب بخار و یا ۱۸۱ اسب بخار را تولید کند. همچنین گشتاور این پیشرانه با توجه به نوع انتخاب مشتری ۲۵۰ و ۲۸۵ نیوتون متر است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک توان پیشرانه NL3 را به چرخ های جلو آن می رساند. در برخی سفارش گذاری ها امکان خرید جیلی NL3 در نسخه دو دیفرانسیل میسر است. این خودرو در بازار چین در کنار نام NL3 اسم هایی دیگری هم دارد. یکی دیگر از نام های معروف این خودرو « بویو » است.
بویو یا همان NL3 به امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، صندلی های جلو برقی، حافظه صندلی راننده، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، درب صندوق عقب برقی، کروزکنترل، رادار خطی و نقطه کور، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، سیستم تهویه مستقل برای ردیف عقب، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد و… مجهز است. توجه داشته باشید که در بازار خاورمیانه نسخه هایی از NL3 با موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی مجهز است.

آلبوم تصاویر جیلی NL3

جیلی GT هم به عنوان یک سدان نیمه لوکس شناخته می شود. این خودرو هم در بازار جهانی نام های مختلفی از جمله GC9 دارد. همچنین پیشرانه های جیلی GT با بویو یا همان NL3 برابر است. این خودرو به موتور ۱.۸ لیتری توربو GDI مجهز است که قدرت ۱۶۱ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر تولید می کند. همچنین نسخه تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری این خودرو توان ۱۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر تولید می کند. گیربکس هر دو نسخه از این خودرو ۶ دنده اتوماتیک است و از نظر امکانات با جیلی NL3 برابر است.

آلبوم تصاویر جیلی GT

احتمال دارد که در هفته های جاری مراسمی برای رونمایی و معرفی جیلی NL3 و GT در شوروم مرکزی شرکت آرین خودرو پارس برگزار شود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.