جیلی نزدیک به خرید سهام دایملر

جیلی نزدیک به خرید سهام دایملر
بدست آوردن Terrafugia و Lotus و همچنین مالکیت سهام قابل توجهی از پروتون انتهای خرید های سنگین جیلی نیست.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش تلوزیون مرکزی چین خبرها حاکی از آن است که جیلی که حالا مالکیت ولوو را هم برای خود کرده قصد خرید سهام ۳تا ۵ درصدی دایملر را دارد که ارزش این سهام ۴.۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
در صورتی که این خرید سهام صورت بگیرد جیلی از لحاظ میزان سهم دومین سهامدار بزرگ دایملر خواهد بود.بالاتر از جیلی کشور کویت قرار میگیرد با ۶.۸ درصدسهام و بعد از جیلی اتحاد رنو نیسان و میتسوبیشی با ۳.۱ درصد سهام قرار میگیرند.باقی سهام این غول خودروساز آلمانی بصورت سازمانی و یا سرمایه گذاری شخصی توزیع شده است.
هدف جیلی در این سرمایه گذاری استفاده از تکنولوژی دایملر برای سرمایه گذاری مشترک تولید خودروی الکتریکی در چین است.البته دایملر در سال ۲۰۱۲ سرمایه گذاری مشترک با BYD انجام داد و استارت تولید خودروی الکتریکی Denza را زد و آینده سرمایه گذاری جیلی در واقع دومین تجربه دایملر در این امر میباشد.
خبرگزاری رویترز در نوامبر گزارش داد که دایملر درخواست جیلی برای خرید سهام ۵درصدی را رد کرده که این باعث افت سهام دایملر در بازار شد و حالا جیلی ادعا دارد توان خرید این سهام در بازار آزاد را دارد.
جیلی همانند تمام خودروسازان چینی تحت فشار دولت چین برای تولید خودرو های الکتریکی هستند.قوانین جدید چین تمام خودروسازان را ملزم به تولید تعداد قابل توجهی خودروی الکتریکی میکند و حالا تمام این برندها درحال تغییرات و تنظیم برنامه های بلند مدت برای تولیدات الکتریکی خود هستند.بعد از اعلام برنامه بایک برای خودرو های الکتریکی و حالا این سرمایه گذاری بزرگ جیلی باید منتظر ماند و دید باقی برندهای چین برای ماندن در بازار و تطبیق با قوانین دولت چین چه خواهند کرد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.