جگوار XJ،رقیبی جدید برای تسلا

جگوار XJ،رقیبی جدید برای تسلا
جگوار XJ به عنوان یک سدان لوکس در حال رقابت با بی ام و سری ۷ است البته می توان با کمی خوشبینی این مدل را رقیب مرسدس بنز اس کلاس هم دید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما حالا گزارش ها از کمپانی جگوار حاکی از آن است که نسل جدید XJ به عنوان یک خودروی تمام برقی رقیبی جدید برای تسلا خواهد بود.
به گزارش اتوکار،نسل بعدی جگوار XJ همین اتاق فعلی را حفظ خواهد کرد اما طراحی ۵در به خود خواهد گرفت و حالا تیم طراحی جگوار در حال برنامه ریزی و تکمیل طراحی یک خودروی برقی هستند که پایان امسال تولید خواهد شد و در سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید.XJ جدید بی تردید زبان جدیدی از طراحی را به دنیای خودرو ارائه می دهد.
مدل XJ برقی قالبی آلمینیومی و توان طی مسافت ۴۸۰ کیلومتر با هر بار شارژ را خواهد داشت و با این مشخصات جگوار امیدوار است که بتواند سهمی در بازار برقی ها را برای خود کند.گفتنیست این مدل فقط به صورت تمام برقی تولید می شود و نسخه هیبرید نخواهد داشت.
کمپانی جگوار در بیانیه ای به سایت موتور ترند اعلام کرده که:”ما نمی توانیم جزئیاتی از برنامه های آینده خود تایید و یا رد کنیم.” اما اگر گزارش های رسانه های دیگر صحت داشته باشد،XJ شروع کار جگوار در بحث خودروهای الکتریکی خواهد بود و انتظار می رود ابتدا تقاضا برای این محصول بدلیل وجود رقیبی قدرتمند مثل تسلا پایین باشد اما تولید XJ باعث می شود که جگوار به برندهایی بپیوندد که خودروی برقی تولید می کنند و این برقی شدن در آینده قطعا برای جگوار سودآور خواهد بود.
مدیر طراحی جگوار در ماه سپتامبر اعلام کرد که XJ باید پرچمدار جگوار بماند و ما نمی خواهیم یک SUV پرچمدار جگوار شود.او همچنین اعلام کرد که در عصر الکتریکی شدن خودرو ها و محبوبیتSUV ها تغییرات در طراحی لازم و ضروری است.


گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.