جگوار XE اسپرت 300 در برابر قهرمان المپیک + ویدیو

جگوار XE اسپرت 300 در برابر قهرمان المپیک
نسخه خاص و جدید جگوار XE و XF طراحی جدید به خود گرفته اند و موتور اف تایپ را زیر کاپوت خود دارند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

جگوار به تازگی مدل های XE و XF را با نسخه خاصی تحت عنوان اسپرت ۳۰۰ معرفی کرده است.این مدل در سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد شد و در مورد پیشرانه می توان گفت که این مدل از موتور ۲لیتری ۴ سیلندر مشابه ارزانترین نسخه اف تایپ بهره می برد.موتوری که توان تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت دارد و سیستم انتقال قدرت بصورت چهارچرخ محرک است.در مورد تغییرات ظاهری این نسخه نسبت به مدل معمولی می توان به رنگ نوک مدادی در برخی جرئیات اشاره کرد.مثلا رنگ در آینه های کناری و اسپویلر وحاشیه جلوپنجره تغییر کرده است.
جگوار XE اسپرت 300 در برابر قهرمان المپیک


با کمی دقت در تصاویر بج ۳۰۰ اسپرت با رنگ طلایی روی جلوپنجره خودنمایی می کند.همچنین مشابه این بج در عقب ماشین در زیر چراغ سمت راست هم دیده می شود.رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی دیگر تمایز این مدل با مدل معمولی است که بصورت اختصاصی و به زیبایی برای این خودرو طراحی شده و کلیپر ترمز هم با رنگ نوک مدادی زیر این رینگ های زیبا خودنمایی می کند.

در داخل هم تغییراتی در طراحی انجام شده و تودوزی های زرد در میان چرم مشکی اولین چیزی است که به چشم می آید.بطور کلی تغییرات داخلی خیلی به چشم نمی آید و شاید بج اسپرت ۳۰۰ روی فرمون مهمترین مشخصه ای است که این ماشین را از مدل معمولی متمایز می کند.
جگوار XE اسپرت 300 در برابر قهرمان المپیک
قیمت این مدل برای بازار انگلیس ۴۵ هزار و ۱۶۰ پوند اعلام شده است و احتمالا این مدل به بازار آمریکا ورود نمی کند چراکه مدل معمولی با موتور ۲۹۶ اسب بخاری و بصورت تمام چرخ محرک در حال حاضر در آمریکا قابل سفارش است و ورود این مدل به آن بازار منطقی نیست.

کمپانی جگوار برای معرفی این مدل ویدیویی را در یوتیوب رسمی خود منتشر کرده است که در آن جگوار XE اسپرت ۳۰۰ در مقابل قهرمان اسکیت روی یخ المپیک زمستانی قرار می گیرد.هدف از ساخت این ویدیو نشان دادن عملکرد خوب سیستم چهارچرخ محرک و آیرودینامیک عالی این مدل جذاب است.این رقابت در Flevonice هلند انجام شده است جایی که بزرگترین پیست یخی مصنوعی در آن جا قرار دارد و بسیاری از ماشین های اسپرت در این پیست تست های نهایی خود را می گذرانند.

در انتهای ویدو می بینیم جگواربا فاصله ای یک دقیقه ای پیروز میدان می شود و این نشان از عملکرد خوب این ماشین در یخ دارد.البته که این مسابقه نامتعارف چیزی از ارزش های Shaolin Sándor Liu قهرمان المپیک کم نمی کند و جگوار تنها به دنبال بهانه بوده تا این کلیپ را جذاب تر کند.

در ادامه شما را به دیدن این ویدیو دعوت می کنیم.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.