جایی که سورنتو کوچک بنظر برسد Telluride وارد عمل می‌شود!

جایی که سورنتو کوچک بنظر برسد Telluride وارد عمل می‌شود!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسل جدید کیا Forte مهمترین رونمایی کمپانی کیا در نمایشگاه دیترویت است اما رییس و سرطراح کمپانی Peter Shcreyer مشتاق بود اخباری راجع به مدلی جدید و‌ کاملاً متفاوت را افشاء کند.
مدلی که چند سال پیش در همین مکان معرفی شده بود، شاسی بلند سایز بزرگ Telluride که چراغ سبز تولید را دریافت کرده و حالا دیگر تنها یک کانسپت نیست و میتواند پا به خیابان بگذارد. چه موقع؟؟؟ هنوز مشخص نیست!

جایی که سورنتو کوچک بنظر برسد Telluride وارد عمل می‌شود!

وقتی راجع به چشم انداز یک نسخه آماده به تولید از وی سوال پرسیدیم گفت: بله، ما حقیقتا روی این خودرو کار می‌کنیم. اما کمپانی مشخص کرده که مدل مورد بحث در سراسر جهان به فروش نخواهد رسید. سر طراح بخش اروپای کیا موتورز جناب Gregory Guillaume افزود: زیاد معنا ندارد در بازار اروپا که کمپانی معتقد است سورنتو جوابگوی تقاضا برای شاسی بلند سایز بزرگ است، Telluride را عرضه کنیم.

جایی که سورنتو کوچک بنظر برسد Telluride وارد عمل می‌شود!

ایالات متحده بازار اصلی این خودرو خواهد بود اما بازارهای دیگری نیز در راه خواهند بود. برای مثال Guillaume به موفقیت موهاوی در بازار روسیه و بازارهای دیگر اشاره کرد. به عبارت دیگر Telluride در بازارهای دیگر هم به فروش خواهد رسید اما هنوز راجع به مدل فرمان راست آن تردید وجود دارد زیرا بازار استرالیا پذیرای مدل فرمان راست خواهد بود.
لازم به ذکر است که این خودرو سال ۲۰۱۶ روی پلتفرم سورنتو معرفی شد، اما ۴.۴ اینچ بلندتر، ۴.۷ اینچ پهن‌تر و ۹.۵ اینچ طویل تر.
قدرت از موتوری هایبرید نیرو میگیرد که با موتوری تنفس طبیعی ۳.۶ لیتری V6 کوپل شده است. این ترکیب ۴۰۰ اسب بخار قدرت را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهند.


گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.