جادوی آئودی برای اسپرت دوستان

جادوی آئودی برای اسپرت دوستان
کمپانی آئودی که اصالتی آلمانی دارد، به تازگی نسخه ۲۰۱۷ از A5 و S5 کوپه را معرفی کرده است. این خودرو که در بخش طراحی دگرگون شده است، در زوایای مختلف خود را خاص و منحصر بفرد نشان می دهد.
طراحی چراغ ها و خطوط بدنه به شکلی است که ظاهر خودرو را در کنار اسپرت بودن باوقار نشان می دهد. این خودرو به موتور دو لیتری توربو TFSI مجهز است که در نسخه ای ۱۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر تولید می کند. شتاب این مدل از A5 کوپه ۷.۳ ثانیه برای صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و توانسته سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. مصرف سوخت این نسخه ۱۹۰ اسب بخاری، ۵.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود. اما کمپانی آئودی با موتور دو لیتری توربو TFSI قدرت ۲۵۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر هم عرضه می کند. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۸ ثانیه ثبت می کند و سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مصرف سوخت این خودرو در حالت ایده آل ۵.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود. در مدل ۱۹۰ اسب بخار قدرت به چرخ های جلو منتقل می شود. ولی در مدل ۲۵۲ اسب بخاری، برای هندلینگ و حفظ تعادل بهتر A5 به سیستم کوآترو یا همان انتقال قدرت به چهار چرخ آئودی مجهز شده است. انتقال قدرت A5 در مدل های مختلف بنزینی و دیزلی متفاوت است. ولی در مدل های بنزینی یاد شده می توان از گیربکس شش سرعته دستی یا هشت دنده اتوماتیک استفاده کرد.
جادوی آئودی برای اسپرت دوستان
طراحی داخلی این خودرو به روزتر شده است و وقتی به داخل آن نگاه می کنید، حس لوکس بودن را با حالتی اسپرت القا می کند. جالب است که آئودی در بحث طراحی داخلی از شکل و شمایلی استفاده کرده است که انسان را یاد لوکس ترین سدان آئودی یعنی A8 می اندازد. دکمه ها در جای مناسب قرار دارند و هر کدام به واسطه نوع فعالیت خود در کنار هم قرار گرفته اند.
احتمال داده می شود که A5 کوپه جدید چند وقت بعد از آغاز رسمی به بازار ایران وارد شود و رامک خودرو به عنوان نماینده آئودی فروش آن را آغاز کند. این روزها A5 کوپه ۲۰۱۶ قیمت ۳۸۵ میلیون تومان را در نمایندگی رامک خودرو به خود اختصاص داده است و احتمالا از چند وقت دیگر ورود آن به کشور آغاز می شود.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.