تیوولی، ثبات قیمت در بازار آزاد

tivoli
کم کم به یک سالگی حضور سانگ یانگ تیوولی در جاده های کشور نزدیک می شویم. خودرویی که با اصالت کره ای و در قالب یک کراس اوور شهری به بازار ایران عرضه شد و توانسته نظر مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند.
اگر بخواهیم واقعیت را بپذیریم، امروز رقابت با تیوولی در بازار کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کار سختی است و وقتی بحث از حضور کراس اوورهای جدید به بازار مطرح می شود، همیشه تیوولی به عنوان پاشنه آشیل رقبا به حساب می آید. البته که این روزها این کراس اوور کره ای قیمت حدودی ۹۷ میلیون تومان را در شرکت دارد و در اصل، با قیمتی بین ۱۱۱ تا ۱۱۴ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شود.
جذابیت ظاهری، کیفیت خوب قطعات، پیشرانه مناسب و امکانات به نسبت خوب باعث شده تا امروز مشتریان زیادی به تیوولی اعتماد کنند و آن را به عنوان یک خودروی خانوادگی به پارکینگ خانه های خود بیاورند. جالب است بدانید، استقبال از تیوولی تک دیفرانسیل الیت به مراتب بیشتر از نسخه دو دیفرانسیل آن است و این نشان می دهد که بازار خودرو ایران، به دنبال خودرویی با کیفیت و مناسب در رده قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان می گردد و تا به امروز، رامک خودرو با معرفی تیوولی توانسته نظر خریداران بازار را به سمت خود بکشاند.
قیمت خودروهای تازه وارد در بازار آزاد معمولا تا دو ماه، فاصله زیادی را با قیمت مصوب شرکتی دارند. ولی بعد از چند وقت شاهد آن هستیم که این اختلاف به حداقل ممکن می رسد. ولی برای بازار تیوولی این اختلاف به صورت معکوس رخ داده است. روز اول قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۱۰۵ میلیون تومان اعلام می شد. بعد از مدتی شاهد هستیم که کراس اوور تک دیفرانسیل کره ای قیمت خود را در بازار آزاد به ۱۱۴ میلیون تومان هم رسانده و در جایگاه خود ثابت مانده است. البته که با افزایش قیمت این خودرو توسط شرکت عرضه کننده، پیش بینی می شد که قیمت تیوولی در بازار آزاد هم تغییر کند. ولی ثبات قیمت در بازار آزاد، یکی از دلایل موفقیت این خودرو به حساب می آید. برای همین می توان نتیجه گرفت که استقبال خوب از این کره ای باعث شده تا در شرایط فعلی بازار، تیوولی نسبت به رقبای هم قیمت وارداتی خود بهتر ظاهر شود و نظر مشتریان را به سمت خود بکشاند.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.