تیراژ خودروسازان خصوصی رشد کرد

تولید اولین BYD S6 در ایران
خودروسازان خصوصی کشور اگرچه هنوز هم در مقایسه با غول‌های جاده مخصوص سهم زیادی در بازار داخل نداشته و رقابتی نزدیک میان آنها برقرار نیست، با این حال تیراژشان در مدار صعود قرار گرفته و این موضوع در آمار تولید چهار ماهه امسال مشهود است.
نکته مهم دیگر اینجاست که دو خودروساز بخش خصوصی که پیشتر حضور فعالی در بازار داشتند، به واسطه توقف تولید، عملا تعطیل شده‌اند.طبق آمار اعلامی اما خودروسازان خصوصی کشور در مجموع طی چهار ماه ابتدایی امسال ۳۹ هزار و ۴۶۱ دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش تیراژ را تجربه کرده باشند.به گزارش دنیای اقتصاد،بر این اساس اما سهم خودروسازان خصوصی از کل خودروهای تولیدی کشور تا پایان تیر ماه امسال، ۴/ ۹ درصد برآورد می‌شود. جزئیات آمار اعلامی نشان می‌دهد بیشترین تیراژ در بین شرکت‌های بخش خصوصی، به «مدیران خودرو» رسیده، چه آنکه این شرکت توانسته در چهار ماه ابتدایی امسال ۲۰ هزار و ۹۷۴ دستگاه محصول متعلق به برند چری چین را در کشور مونتاژ کند. با توجه به این آمار، مدیران خودرو با افزایش ۲/ ۳۵ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. بیشترین تیراژ در آمار تولید چهار ماهه مدیران خودرو نصیب مدل ام وی ام X22 شده و کمترین آن نیز به تیگو ۷ تازه وارد تعلق دارد.
از سوی دیگر اما کرمان موتور نیز که ۱۵ هزار و ۶۱۰ دستگاه تیراژ طی چهار ماه ابتدایی امسال داشته، توانسته تولید خود را نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال حدود ۶۴ درصد افزایش دهد. این شرکت محصولاتی از هیوندایی، جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و بیشترین تیراژ در این بین نیز متعلق به جک شاسی بلند مدل S5 است.سری هم اما به گروه بهمن بزنیم، شرکتی که با تیراژ یک هزار و ۸۸۹ دستگاهی اش، ۶/ ۵۵ درصد افزایش تیراژ را به خود می‌بیند. این خودروساز قدیمی در حال حاضر مزدا۳ و خودرویی چینی به نام بسترن B50 را مونتاژ می‌کند.در بین دیگر شرکت‌های بخش خصوصی اما «خودروسازان‌بم» تیراژی ۲۲۹ دستگاهی را از خود به جا گذاشته و کارمانیا نیز ۷۵۹ دستگاه تیراژ داشته است.در نهایت اما راین خودرو و دیارخودرو هیچ تولیدی در چهار ماه امسال نداشته و می‌توان گفت عملا تعطیل شده‌اند. راین خودرو پیش‌تر محصولاتی از هیوندایی و همچنین ولیکس چینی را مونتاژ می‌کرد و دیارخودرو نیز نماینده مونتاژ محصولات گریت وال چین بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.