تیبا با افزایش تیراژ جایگزین پراید خواهد شد

تیبا با افزایش تیراژ جایگزین پراید خواهد شد
سایپا در تلاش است تا با افزایش تیراژ خودروی تیبا، این خودرو را به‌مرور جایگزین پراید کند.
آن طور که مهدی جمالی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت عنوان کرده تیبا جایگزین خوبی برای پراید است و تیراژ تولید آن برای جایگزینی پراید افزایش می‌یابد.
اظهارات مدیرعامل سایپا در شرایطی است که طبق مصوبه سازمان ملی استاندارد، خودروهای داخلی از سال آینده باید یک سری استاندرادهای جدید را نیز پاس کنند و در غیر این صورت اجازه تولید نخواهند داشت.
پیش‌تر نیره پیروز بخت ریس سازمان ملی استاندارد گفته بود که “برای تایید خودروها استانداردهای هشتگانه درنظر گرفته شده و اگر خودرویی نتواند تاییدیه این استانداردها را بگیرد؛خط تولید آن متوقف خواهد شد.”
به گزارش خودرو نویس بعد از اعلام این خبر، گمانه زنی‌هایی در مورد توقف تولید برخی خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو ۴۰۵ مطرح شد، با این حال خودروسازان داخلی واکنش چندان صریحی به این موضوع نشان ندادند. البته در مواردی گفته شد که خودروهای مورد نظر تا وقتی تقاضا برای آن ها در بازار وجود داشته باشد، به تولید خواهند رسید اما گویا سازمان استاندارد در اجرای مصوبه خود جدی بوده و خودروسازان نیز متوجه این جدییت شده‌اند.
از همین رو به نظر می‌رسد مدیرعامل سایپا هم با توجه به جدییت سازمان ملی استاندارد به فکر جایگزینی پراید به واسطه افزایش تیراژ تیبا افتاده است. مدل پایه تیبا با حدود ۴ میلیون تومان قیمت بیشتر نسبت به پراید و همچنین پیشرانه‌ای قوی‌تر و ظاهری به روزتر، در حال حاضر نزدیک‌ترین محصول سایپا برای جایگزینی گاو شیرده‌اش است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.