تویوتا FT-AC کراس‌اووری همه فن حریف

تویوتا FT-AC کراس‌اووری همه فن حریف
شرکت خودروسازی تویوتا، به تولید خودروهایی با قابلیت پیمودن مسیرهای ناهموار شهرت دارد. مشهورترین این محصولات، تویوتا لندکروزر،۴رانر و تویوتا FJ کروزر بوده که تولید این خودرو به پایان رسیده است. تویوتا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، از کراس‌اوور جدید خود یعنی FT-AC رونمایی کرد که در پیمودن مسیرهای ناهموار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک است که برای افرادی که به پیمودن مسیرهای آفرودی علاقه ویژه‌ای دارند مناسب است. FT-AC قابلیت‌های یک SUV بزرگ را ندارد، ولی در بین کراس‌اوورهای هم رده خودش، عملکرد بی‌نظیری دارد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، با کمی دقت به مدل کانسپت این خودرو، می‌توان دریافت که تویوتا این خودرو را برای پیمودن مسیرهای آفرود طراحی کرده است که استفاده تویوتا از فلاپ‌های بزرگ نصب شده بر روی گلگیر، نحوه طراحی رکاب‌ها، روف‌راک کراس و تایرهای چهار فصل برای این خودرو، بیانگر قابلیت‌های آفرود این خودرو است. بر روی سپر عقب تویوتا FT-AC، تویوتا یک قسمت برای حمل و قراردادن دوچرخه تعبیه کرده است. نکته جالب در مودر این خودرو، قابلیت درآوردن چراغ‌های مه شکن این خودرو است که می‌توان از آن به عنوان چراغ دوچرخه برای دوچرخه سواری در فضاهای تاریک و یا چراغ سیار استفاده کرد.
آینه‌های جانبی این خودرو، به دوربین‌های دید مادون قرمز مجهز هستند که تصاویر ثبت شده به وسیله این دوربین‌ها توسط درگاه Wifi به صورت خودکار به حافظه خودرو منتقل می‌شود که می‌توان این تصاویر را ویرایش کرد و یا آن را بر روی تلفن همراه تماشا کرد. این سیستم همچنین این قابلیت را دارد که تصاویر ضبط شده را به صورت زنده پخش کند.
روف راک بزرگ این خودرو، قابلیت نصب ابزار و وسایل زیادی را دارد، ولی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن، وجود چراغ‌های بزرگ LED درون آن است که به دید بهتر راننده به هنگام رانندگی در شب کمک شایانی می‌کنند و به عنوان فلاش نیز برای دوربین‌های این خودرو قابل استفاده هستند. دقیقا مشابه چراغ‌های LED سقفی در جلو، در عقب خودرو و بر روی سقف نیز چراغ‌های LED سقفی تعبیه شده است که باعث روشنایی مضاعف در اطراف خودرو می‌شود. اگر هم مسیر خود را گم کردید، وجود سامانه رهیاب در این خودرو به شما کمک می‌کند تا مسیر اصلی را پیدا کنید.
اگرچه تویوتا FT-AC هنوز یک خودروی مفهموی است، ولی باید به سامانه چهار چرخ محرک هوشمند، قفل دیفرانسیل و سیستم انتقال قدرت هوشمند مجهز باشد. پیش‌بینی می‌شود تویوتا این خودرو را با یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ و یک پیشرانه هیبریدی به بازار عرضه کند. تویوتا FT-AC می‌تواند پیش‌نمایشی از نسل بعدی کراس‌اوور Rav4 باشد و یا می‌تواند یک کراس‌اوور هم رده راو۴ با قابلیت‌های آفرود بالا باشد که به لطف تجهیزات اضافه شده به این خودرو، قیمت بالاتری در مقایسه با راو۴ دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.