تویوتا Century مدل ۲۰۱۸،ژاپنی سوپرلوکس

تویوتا Century مدل ۲۰۱۸،ژاپنی سوپرلوکس
پس از این که نمایشگاه توکیو سال ۲۰۱۷ را با طراحی زیبا و رولزرویس گونه خود مدهوش کرد، حالا تویوتا Century در ژاپن به فروش خواهد رفت. این خودرو جایگزین نسل پیشین Century خواهد بود. خودرویی سدان با اندازه بزرگ که برای ۲۱ سال، گل سر سبد محصولات تویوتا در سرزمین آفتاب تابان محسوب می‌شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدل جدید Century قیمت پایه گزافی دارد تا با وضعیت پرچم داری اش منطبق باشد. کمپانی تویوتا برای این‌ مدل رقم نجومی ۱۹.۶۰۰.۰۰۰ ین ژاپن را طلب می‌کند که این میزان با نرخ تبدیل کنونی برابر با ۱۷۸.۱۸۳دلار یا ۱۵۲.۷۵۰یورو یا ۱۳۴.۰۰۹ پوند خواهد بود.
با این قیمت بالا، عجیب نیست که کمپانی بازار هدفی ۵۰ عددی در ماه را برای این خودرو در نظر گرفته است.
این سدان بسیار لوکس، حتی از نسل پیشین خود نیز جادارتر است و به میزان ۶۵ میلی‌متر افزایش طول را تجربه کرده است تا مطمئن شوند هنگام دریافت ماساژ روی صندلی‌های خنک شونده عقب، جای پای کافی در اختیار مسافران قرار دارد.
تویوتا Century مدل ۲۰۱۸،ژاپنی سوپرلوکس

فضای سر نیز در این خودرو افزایش یافته است.‌ این امر به وسیله سقف بلندتر شده خودرو‌ که از طراحی معماری الهام گرفته شده، میسر شده است تا فضای مناسب تری در بخش میانی فراهم شود. با توجه به کاهش ارتفاع خودرو به میزان ۱۵ میلی‌متر تا سطح جاده، پیاده و سوار شدن در این خودرو نیز از قبل آسان تر شده است.
فضای داخلی این سدان با تجهیزات افراطی خود هر آن چه فکرش را کنید دارد، مانند جای پای قابل تنظیم و سیستم سرگرمی عقب با صفحه نمایش غول‌پیکر ۱۱.۶ اینچی. در سرتاسر کابین، ۲۰ اسپیکر نصب شده است و صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی بین سرنشینان عقب قرار دارد که از طریق آن می توان کارهای متعددی را انجام داد، مانند مدیریت پرده های خودرو برای حریم خصوصی اضافی!
تویوتا Century مدل ۲۰۱۸،ژاپنی سوپرلوکس

در کنار همه این ها مواردی وجود دارد که قابل رویت نیستند، به عنوان مثال، میزان قابل توجه ای عایق سازی در خودرو جاسازی شده و سیستم فعالی برای کنترل صدا و لرزش موتور هنگام استارت و شتاب گیری در این خودرو تعبیه شده است. سیستم الکترونیکی تطبیق پذیر و تعلیق باد، سواری نرم و ابریشمی ای که انتظار دارید را برای لوکس ترین ساخته تویوتا به ارمغان می آورد.
موتور محرک این خودرو فقط به صورت هیبرید بوده که شامل یک موتور V8 بنزینی به حجم ۵ لیتر و یک موتور الکتریکی می شود. موتور ۱۲ سیلندر مدل قبلی دیگر عرضه نخواهد شد، البته با مجموع خروجی ۴۲۵ اسب بخار این پیشرانه هیبرید، قدرت به مراتب بیش تری از مدل ۱۲ سیلندر خواهد داشت. قدرت موتور ۱۲ سیلندر ۲۷۶ اسب بخار بود.
موتور V8 این خودرو ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند، در حالی که موتور الکتریکی ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور برای این قصر متحرک فراهم می کند.
تویوتا از حالا سفارش برای این گل سر سبد و بومی خود را آغاز کرده است، که البته با این برچسب قیمت، بدون شک در خیابان های ژاپن کمیاب خواهد بود.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.