تولید ناقص خودروها در کارخانه به دلیل عدم ترخیص قطعات

تولید ناقص خودروها در کارخانه به دلیل عدم ترخیص قطعات

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو اظهار کرد: به واسطه ترخیص نشدن قطعات خودرو از گمرک، در حال حاضر خودروها ناقص تولید می شوند و به کف کارخانه می روند.

به گزارش اسب بخار به نقل از خودروکار، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو با اشاره به تعداد زیاد قطعات خودرو پشت درهای گمرک به خبرنگار خودروکار، اظهار کرد: به دلیل ترخیص نشدن خودروها از گمرک، در حال حاضر خودرو در کارخانه به صورت ناقص تولید می شود و همین امر باعث می شود تا خودرو به کف کارخانه برود.

او با بیان اینکه وقتی خودرویی به کف کارخانه می رود و ناقص تولیدمی شود، افزود: این امر باعث می شود خودرو تجاری سازی نشود که در این میان خودروسازان متحمل ضرر و زیان می شوند.

نجفی منش ادامه داد: اکنون قطعه سازان و خودروسازان درگیر ترخیص خودرو و تخصیص ارز و همچنین دریافت کد ۱۴ رقمی هستند.

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو اظهار کرد: به نظر می رسد دیگر اقای ترامپ نیازی به اجرای تحریم ها ندارد، چرا که با ادامه روند ترخیص نشدن قطعات و کند شدن تولید خودرو، صنعت خودروسازی ایران در داخل تحریم می شود.
او تاکید کرد: با مسائل پیش آمده در صنعت خودروسازی، دوباره به عقب برگشته ایم. این درحالی است که قطعه سازان و خودروسازان حتی در شرایط سخت نیز آماده تولید هستند.
روز گذشته نیز دبیر انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو اعلام کرده بود؛ در حال حاضر حجم زیادی از مواد اولیه و قطعات نیم ساخته قطعه‌سازان در گمرک مانده و امکان ترخیص ندارد. از این رو این وضعیت باعث ایجاد مشکل در فرآیند تولید قطعه‌سازان و در نتیجه خودروسازان خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.