تولید مدل3 تسلا در خطر است

تولید مدل3 تسلا در خطر است
پیش از این اعلام شده بود که تولید مدل۳ در ماه جولای آغاز خواهد شد اما حاشیه‌های تازه تسلا، ممکن است آغاز فرآیند تولید این مدل موردانتظار را با خطری جدی مواجه کند.
به گزارش خودرو نویس تسلا اخیرا شرکتی به نام Grohman Engineering را خرید که همانطور که از نامش پیدا است، متخصص در زمینه مهندسی هستند و بعد از آن هم، در آلمان شرکتی به نام Tesla Advanced Automation را تاسیس کرد. این دو شرکت قرار بود که سرعت طراحی و تولید مدل۳ را افزایش دهند. این ایده در ابتدا بسیار هیجان‌انگیز و هوشمندانه به نظر می‌رسید اما اکنون دردسرهای زیادی را برای تسلا به وجود آورده است.
رسانه آلمانی ولت آرن سونتاگ در گزارشی اختصاصی نوشته است که کارگران شرکت Grohman به دنبال راه انداختن یک اعتصاب دسته‌جمعی هستند و ممکن است از همین هفته دیگر سر کار نروند. این رسانه می‌گوید که کارگران سه دلیل منطقی و قانع‌کننده برای اعتصاب دارند.
دلیل اول آنها این است که ۶۶۰ نفر از کارکنان تسلا گرومان نزدیک به ۳۰ درصد از مبلغ تاییدشده اتحادیه حقوق می‌گیرند. همچنین مسئولین تسلا پس از ورود به این شرکت، تمامی پروژه‌هایی که به محصولات و فناوری‌های تسلا ربطی نداشتند را متوقف کرده‌اند و این موضوع باعث شده است که کارگران زیادی، احساس کنند امنیت شغلی ندارند. آخرین دلیل آنها هم اخراج موسس شرکت گرومان پس از تغییر مدیریت بود.
تولید مدل3 تسلا در خطر است
تسلا گفته است که حقوق این کارگران با تا ۱۵۰ یورو در ماه افزایش خواهد داد اما در صورت این افزایش هم، حقوق آنها با حقوق تصویب‌شده اتحادیه کارگران برابر نیست. اتحادیه از تسلا خواسته است که حقوق آنها را تا حداقل ۴۰۰ یورو در ماه افزایش دهد و تسلا در مقابل گفته است که میزان پاداش و سنوات کارگران را افزایش دهد که این اتفاق هم با انتقادهایی جدی از سوی کارگران مواجه شده است.
یکی از مسئولین اتحادیه گفته است که پاسخ‌های تسلا قانع‌کننده نبوده و آنها در حال بررسی شروع اعتصابات در چند روز آینده هستند. در این اوقات، حتی یک اعتصاب چند روزه هم می‌تواند شروع تولید مدل۳ در ماه جولای را به طور جدی به خطر بیندازد و این موضوع قطعا باعث عصبانیت مشتریان تسلا و حتی بازپس گرفتن سفارش‌هایشان خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.