تولید سه محصول جدید ایران خودرو در سال 96

 تولید سه محصول جدید ایران خودرو در سال 96
در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام عملکرد و برنامه های راهبردی ایران خودرو در زمینه تداوم سود آوری، عرضه خودروهای جدید، رهبری بازار، توسعه صادرات و طراحی پلت فرم محصولات جدید مورد تایید اکثریت سهامداران قرار گرفت.
به گزارش ایکوپرس مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.
در این جلسه دکتر محمدرضا فیض بخش رئیس مجمع ایران خودرو در سخنانی با اشاره به فعالیت های انجام شده در گروه صنعتی ایران خودرو، تولید سال گذشته این شرکت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در چهار سال اخیر اقدامات خوبی در ایران خودرو صورت گرفته که امیدواریم این روند با حمایت سهامداران همچنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: ایران خودرو عملکرد درخشانی در مشارکت های بین المللی و همکاری با شرکت های معتبر جهانی داشته است که موجب شده گام بزرگی در مسیر خودروساز شدن کشور برداشته شود.
فیض بخش افزود: فعالیت های اصلی ایران خودرو در سال گذشته علاوه بر مشارکت با خودروسازان معتبر جهانی برای تولید محصول، معطوف به صادرات،‌ همکاری با شرکت های دانش بنیان، ارتقای کیفیت و افزایش شاخص رضایت مشتریان بوده است.
وی تصریح کرد: این شرکت با فروش سهام شرکت های تابعه و چابک سازی ساختار مالی شرکت برنامه منسجمی را برای بهبود سوددهی در سال های آتی تدوین کرده است.
فروش دارایی های راکد و غیراقتصادی
مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه رشد تیراژ تولید، سود آوری، افزایش کیفیت، عرضه محصولات جدید، اصلاح ساختار، توسعه صادرات و پیشبرد اهداف و سیاست های اعلام شده شرکت درسال مالی منتهی به سی ام اسفند ماه ۹۵ توضیحاتی ارایه کرد.
وی توسعه همکاری های بین المللی، توسعه محصولات و بازار و توسعه مالی – اقتصادی را از جمله محورهای اصلی حرکت ایران خودرو ذکر کردکه در سایه بهبود فضای کسب و کار پس از برجام سرعت گرفته است.
مهندس یکه زارع ضمن ارایه گزارش عملکرد و دستاوردهای شرکت در سال ۹۵ به سهامداران ،متذکر شد: ایران خودرو در این سال موفق به تولید ۶۵۱هزار دستگاه انواع محصولات سواری و وانت و حفظ سهم بیش از ۵۰درصدی خود در خودروهای سواری برای سومین سال پیاپی شده است.
وی افزایش تیراژ تولید محصولات را همراه با افزایش کیفیت دانست و تاکید کرد: در سال گذشته محصولات رانا،‌ سوزوکی،‌ پژو ۲۰۶، دنا، سورن و تندر ۹۰ ستاره های کیفی خود را افزایش دادند و در سال جاری نیز محصولاتی چون تندر پلاس،‌ دنا پلاس در اولین حضور خود در ارزیابی چهار و سه ستاره کیفی را کسب کردند.
وی ادامه داد:شرکت ایران خودرو در سال ۹۵ سهام خود در دو شرکت به همراه بخشی از سهام ۱۰شرکت بورسی گروه را به ارزش ۴هزار و ۴۶۶میلیارد ریال واگذار کرده است.
مهندس یکه زارع با اشاره به ترازنامه و صورت سود و زیان شرکت ایران خودرو اظهار داشت:هر سهم ایران خودرو ۱۴۷ ریال سود داده که بر اساس قانون مجاز به تقسیم ۱۰ درصد،معادل ۱۵ ریال هستیم.
وی ادامه داد: بودجه اولیه و عملکرد ایران خودرو نیز نشان می دهد این شرکت در بخش عملکرد تولید رشد ۲۶درصدی را ثبت کرده است.
مدیر عامل ایران خودرو با بیان این که در حوزه توسعه مالی – اقتصادی نیز ایران خودرو روند رو به رشد خود را حفظ کرده و سوددهی خود را که از سه سال پیش به آن دست یافته، حفظ کرده است،افزود: به بازدهی رساندن و فروش دارایی های راکد و غیراقتصادی و جلوگیری از رسوب سرمایه، حذف کامل تولید خودرو با کسری قطعه، جلوگیری از راکد شدن نقدینگی شرکت، کنترل و کاهش هزینه ها و افزایش درآمد از طریق اجرای پروژه های بهبود و ارتقا سهم بازار در بخش خودروهای سواری کشور به بیش از ۵۰درصد در فاصله سال های ۹۳ تا ۹۵ از جمله مهمترین محورهای کاری و عملکردی ایران خودرو در این بخش بوده است.
توسعه مشارکت های بین المللی
وی در ادامه افزود: همچنین در حوزه توسعه محصولات و سهم بازار تکمیل سبد محصول از طریق ایجاد و توسعه مشارکت های بین المللی، توسعه پلت فرم و قوای محرکه، تنوع بخشی به پرتفوی محصولات و ارتقا سطح کیفی محصولات مدنظر قرار گرفته است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید محصولات جدید به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان خبر داد و گفت: سه محصول دنا پلاس توربو، دنا پلاس اتوماتیک و سورن دیزل در سال جاری تولید خواهد شد.
یکه زارع با تاکید بر سایر فعالیت های انجام شده تصریح کرد: توسعه همکاری های بین المللی شرکت ایران خودرو نیز از طریق شروع به کار شرکت مشترک ایکاپ، قرارداد ۱۰جانبه بین المللی جهت طراحی و تولید پلت فرم محصولات جدید، شروع فاز طراحی و تولید خانواده موتورهای نسل جدید و همچنین تنوع در مدل همکاری ها دنبال و محقق شده است.
وی همچنین به برنامه های آینده شرکت ایران خودرو اشاره کرد و افزود: این شرکت براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ تولید یک میلیون و ۱۰۰دستگاه انواع خودرو در سال ۱۴۰۰ را هدف گذاری کرده است.
مهندس یکه زارع ادامه داد: استراتژی های کلان ایران خودرو در مسیر پیش رو نیز براساس تمرکز بر خرد مالی و سرمایه های انسانی، پاسخگویی موثر به نیازها و انتظارات ذینفعان، ارتقای قابلیت های طراحی و توسعه محصول، تولید خودرو با کیفیت مبتنی بر فرآیندهای به روز و توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی شکل گرفته است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.