تولید خودروی هیوندای اکسنت در کرمان موتور

تولید خودروی هیوندای اکسنت در کرمان موتور
مدیرعامل کرمان موتور قرارداد با هیوندایی را شامل سه قرارداد مجزا دانست و گفت: نخستین بخش این قرارداد شامل انتقال دانش فنی تولید خودرو و دیگری انتقال دانش فنی قطعه سازی است.
سامان فیروزی افزود: با استفاده از دانش فنی هیوندایی اقدام به ساخت قطعات مورد نیاز خودروهایی که در ایران از این خودروساز تولید و عرضه می شود، خواهیم کرد.
او سپس به قرارداد دوم اشاره کرد و گفت: در این بخش قرار است برای تامین قطعات خطوط تولید و برخی قطعات در تیراژ بالا، سرمایه گذاری سنگین صورت گیرد که طبیعتا تا آن زمان باید از شرکت هیوندایی قطعات مورد نیاز را وارد کنیم.
به گزارش خودروکار :فیروزی افزود: به منظور انتقال دانش فنی در حوزه قطعه سازی و ایجاد زنجیره تامین، با شرکت موبیس که شرکت تامین کننده قطعات شرکت هیوندایی است توافق کرده ایم که با قطعه سازان ایرانی در ارگ جدید بم مشارکت داشته و قطعه بسازند.
او ادامه داد: بخش سوم قرارداد، تضمین ارایه خدمات پس از فروش و انتقال دانش به روز بازاریابی خودرو است که در این حوزه نیز ما به استفاده و انتقال تجربیات جهانی برند هیوندای نیاز بالایی احساس می کنیم.
مدیرعامل کرمان موتور تصریح کرد: در این قرارداد توافق شده که اگر بخش قطعه سازی و تولید به سطوح کیفی مورد تایید هیوندایی برسد، امکان صادرات از ایران نیز فراهم خواهد شد لذا پیش نیاز صادرات رسیدن به سطح کیفی مطابق استانداردهای جهانی است.
فیروزی گفت: براساس قرارداد کرمان موتور و هیوندایی، برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۱۷ سه خودرو i10 و i20 و اکسنت در کارخانه کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تولید و به بازار عرضه شود.
مدیرعامل کرمان موتور با بیان اینکه براساس قرارداد، پیش بینی شده از این سه مدل حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید شود، گفت: درصد ساخت داخل این سه مدل در ابتدا حدود ۲۰ درصد است که براساس سند استراتژی صنعت خودروی کشور ما موظف هستیم تا پایان سال ۱۳۹۷ به ۴۰ درصد ساخت داخل برسیم.
او با اشاره به برنامه ۱۴۰۴ کشور اظهار داشت: کرمان موتور هدف گذاری کرده ۱۵۰ هزار دستگاه از محصولات هیوندایی را تا سال ۲۰۲۱ تولید و به بازار عرضه کند و به طور قطع در این سال خودرویی که کمتر از ۴۰ درصد ساخت داشته باشد، در سبد محصولات شرکت کرمان موتور نخواهیم داشت.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.