تولید بنزین سوپر محدود شده است

تولید بنزین سوپر محدود شده است

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حدود سه ماه است که بنزین سوپر در برخی جایگاه ‌های سوخت با کمبود مواجه شده و بسیاری از جایگاه‌ ها این بنزین را عرضه نمی ‌کنند. موضوعی که بررسی لایه های پنهان آن نشان می ‌دهد معلول مصرف بالای سوخت است و با وجود اینکه به گفته مسئولان، پالایشگاه‌ها در حد توان خود تولید می‌ کنند، باز هم زورشان به مصرف خودروها نمی ‌رسد. و در واقع عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارند.

به گزارش دیجیاتو کاهش عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ های سوخت از اواسط خرداد ماه احساس شد. پیگیری‌ها در آن زمان به این نتیجه رسید که علت این موضوع قطع واردات بنزین سوپر به دلیل خودکفایی کشور در تولید این بنزین است. در این راستا یک منبع آگاه در آن زمان گفت:

واردات بنزین سوپر متوقف شده است و بخش اعظم بنزین سوپر در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌ شود. از آنجایی که این پالایشگاه در وضعیت اورهال (تعمیر و نگهداری) قرار داشته و حدودا ۱۰ الی ۱۲ روز است که به چرخه تولید بازگشته است حدود ۱۰ روز زمان نیاز دارد تا کمبودها ایجاد شده جبران شود.

هم اکنون تولید بنزین پالایشگاه شازند به میزان ۱۷ میلیون لیتر در روز رسیده است.

در حال حاضر توان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌ های شازند، اصفهان، بندرعباس و ستاره خلیج فارسی وجود دارد، اما به دلیل محدودیت فرآورده‌ های تولیدی تنها از طریق یک خط لوله و همچنین افزایش مصرف بی رویه بنزین در ایام تعطیلات تابستان و اولویت قرار دادن تامین بنزین مصرفی عموم، تولید بنزین سوپر در پالایشگاه ‌های مذکور به طور موقت محدود شده است. بر اساس گزارش های دریافتی؛ با گذشت ۲ ماه از تعمیرات اساسی (اورهال) پالایشگاه شازند هم اکنون تولید این پالایشگاه به میزان ۱۷ میلیون لیتر در روز رسیده است. لازم به ذکر است بنزین تولیدی اغلب پالایشگاه ‌های کشور با عدد اکتان ۹۱ است که با توجه به کیفیت آن تفاوت چندانی با بنزین سوپر ندارد و با همه خودروها سازگار است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.