توقف فروش خودروهای تسلا در هنگ‌کنگ

نگاهی به تسلا X90D مدل ٢۰۱۶
پس از تصمیم هنگ‌کنگ برای کاهش مزایای مالی خریداران خودروهای الکتریکی، فروش تسلا سقوط کرد.
دولت هنگ‌کنگ از یکم آپریل، کمک‌های مالیاتی و پشتیبانی‌های مالی خودروهای الکتریکی را متوقف کرد. فروش مدل‌های S و X تسلا نیز در ماه آپریل به عدد صفر رسید! آمار اداره حمل و نقل هنگ‌کنگ نیز نشان می‌دهد در ماه می، فقط پنج دستگاه خودروی الکتریکی در این کشور فروخته شده بود. صرفا برای مقایسه باید بگوییم که فروش کلی تسلا در مارچ ۲۰۱۷، نزدیک به ۲۹۴۰ دستگاه بود که رشد دو برابر نسبت به مارچ ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. فروش تسلا در هنگ‌کنگ در فصل اول ۲۰۱۷ نیز به عدد ۳۷۰۰ دستگاه رسیده بود.
شکست تسلا در هنگ‌کنگ ممکن است مشکل چندان بزرگی به نظر نرسد اما این اتفاق قطعا فروش جهانی این برند را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تسلا در فصل اول ۲۰۱۷، فروش رکوردزننده بیش از ۲۵ هزار دستگاه را در بازار جهانی تجربه کرد اما در سه ماه بعد از آن و به دنبال قوانین جدید در هنگ‌کنگ، فروش محصولات به سختی به ۲۲ هزار دستگاه رسید.
نگاهی به تسلا X90D مدل ٢۰۱۶
به گزارش خودرونویس، این اتفاق همچنین نشان می‌دهد که فروش خودروهایی با پیشرانه‌های جدید مانند محصولات تسلا، چقدر به کمک‌ها و حمایت‌های مالی دولت‌ها وابسته است. البته تسلا با این موضوع موافق نیست. تسلا در بیانیه‌ای گفته است: «تسلا از سیاست‌های دولتی حامی اهداف ما که خرید خودروهای الکتریکی را برای مردم آسان‌تر می‌کند، استقبال خواهد کرد اما تجارت ما وابسته به این سیاست‌ها نیست. در نهایت، مردم آن وسیله‌ای را که دوست داشته باشند، می‌خرند.»
متخصصین مختلفی مانند دیو سالیوان از موسسه AutoPacific معتقدند که مشکلات تسلا در هنگ‌کنگ می‌تواند پیش‌نمایشی از عملکرد این خودروساز در بازار چین باشد. سالیوان در این باره گفت: هنگ‌کنگ را می‌توان یک چین کوچک دانست. افت شدید فروش تسلا در هنگ‌کنگ، باید برای مسئولان این شرکت زنگ خطری باشد تا به فکر راهکار و رویکردی مناسب برای ورود به بازار چین باشند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.