تنها 2 ستاره ایمنی! عملکرد ضعیف موستانگ 2017

تنها 2 ستاره ایمنی ! عملکرد ضعیف موستانگ 2017
ماسل کار محبوب آمریکایی یعنی فورد موستانگ مدل GT که مجهز به موتور V8 است در جدیدترین تست ایمنی که توسط موسسه ANCAP کشور استرالیا موفق به دریافت تنها ۲ ستاره ایمنی شده است. مدل مورد بررسی قرار گرفته نسخه قبل از فیس لیفت جدید فورد موستانگ است و فورد قول داده است که با قرار دادن سیستم ترمزگیری خودکار در شرایط بحرانی و کنترل کننده تعویض لاین در مدل فیس لیفت اوضاع ایمنی خودرو را بهبود ببخشد.
در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۶ هزار فورد موستانگ در کشور استرالیا به فروش رفته است. این یکی از پایین ترین نمره هایی است که در تاریخ این موسسه ایمنی معتبر به خودرویی داده شده است.
نمره های منتشر شده نشان دهنده این هستند که تنها ۳۲ درصد در بخش حفاظت از سرنشینان خردسال و تنها ۱۶ درصد در بخش فن آوری های نوین کمک کننده به ایمنی سرنشینان عاید موستانگ شده است. در حال حاضر به نسبت چند سال گذشته در تست های ایمنی اهمیت دو چندانی به این دو بخش داده می شود.
در بخش حفاظت از افراد بزرگسال ۷۲ درصد که معادل چهارستاره ایمنی در این بخش است و ۶۴ درصد در زمان برخورد با عابرین پیاده از دیگر نمره های کسب شده توسط موستانگ بوده است.
به گونه ای که مدیرعامل ANCAP اعلام داشته است که اعداد بسیار تکان دهنده و دور از انتظار برای چنین مدل محبوب و جدیدی است.
در ادامه او می افزوید: فقدان سیستمهای پشتیبانی حفظ و تغییر لاین، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، یادآور بستن کمربند ایمنی صندلی های عقب و سیستم کمکی سرعت باعث عملکرد بسیار ضعیف فورد موستانگ در بخش ایمنی شده است.
در برخورد کامل از جلو در بخش سر، قفسه سینه و پاها مقدار فشار وارده به قدری زیاد است که می تواند منجر به مرگ سرنشینان عقب شود.
گرچه فورد به این مسئله واکنش نشان داده است و برای به رخ کشیدن ایمنی محبوب ترین محصولش دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسات آمریکایی همچون NHTSA و IIHS را به رخ موسسه ANCAP می کشد.
تنها 2 ستاره ایمنی ! عملکرد ضعیف موستانگ 2017
به طور کلی امتیاز دهی سیستم NCAP بر روی چهارستون اصلی (سرنشینان بزرگ سال،سرنشینان خردسال،عابرین پیاده و سیستم های کمکی) پایه گذای شده است که دقیقا مشابه با سیستم اروپایی آن تحت نام EURONCAP است.
در واقع تمرکز این موسسات بیشتر بر روی خودروهای خانوادگی و انواع شاسی بلند ها است و سیستم های ایمنی مورد نیاز آن ها را تحت پوشش قرار می دهد. سیستم هایی که در مدل هایی همچون موستانگ به عنوان تجهیزات استاندارد قرار داده نمی شود.
در ادامه مسئول فورد استرالیا می افزوید که ۴ ستاره ایمنی در بخش بزرگسال، ۳ ستاره ایمنی در بخش خردسال و ۵ ستاره ایمنی در بخش عابران پیاده دریافت کرده ایم اما از آن جا که در بخش سیستم های کمکی تنها ۲ ستاره داده شده است، نمره نهایی هم برابر با ۲ ستاره بوده است.
تنها 2 ستاره ایمنی ! عملکرد ضعیف موستانگ 2017
اما واقعیت این است که در شرایط فعلی کارشناسان ایمنی موستانگ را با خودرو اقتصادی، ارزان قیمت نسبتا نا امنی مانند رنو ساندرو (دارای ۴ ستاره ایمنی) یورو ان کپ مقایسه می کنند و در واقع حتی در صورت داشتن تجهیزات مورد نظر نیز کمی بعید بود که موستانگ بتواند به امتیازی بهتر از ۴ دست پیدا کند.
موستانگ مجهز به سیستم پیشرفته ایمنی به صورت استاندارد است و همینطور ایربگ های مسافران جلویی، ایربگ زانویی، ایربگ پرده ای، ایربگ قفسه سینه کناری سرنشینان جلو و یادآور بستن کمربند ایمنی سرنشینان جلویی در این خودرو به صورت استاندارد قرار داده شده است.
در هر صورت خریدارن بسیاری در لیست سفارش مدل موستانگ قرار دارند و باید دید که نمره های اعلام شده در بخش ایمنی می تواند به فروش این مدل محبوب حداقل در کشور استرالیا ضربه بزند یا خیر.
تنها 2 ستاره ایمنی ! عملکرد ضعیف موستانگ 2017
چندی پیش هم فورد با ارائه عکس ها و مشخصات کوتاهی به معرفی مدل فیس لیفت نسل جدید موستانگ پرداخت که با انتقاد های بسیاری در بخش طراحی ظاهری به خصوص در بخش جلویی رو به رو شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.