تلاش نمایندگان مجلس برای لغو قرارداد رنو

تلاش نمایندگان مجلس برای لغو قرارداد رنو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت که ۷۰ نفر از نمایندگان برای لغو قرارداد با شرکت رنو به هیات رئیسه و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ولی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به مشکلات موجود در قرارداد خودروسازی رنو اظهار داشت: در قرارداد با رنو منافع کشور به مخاطره افتاده است به همین حساب نامه ای با امضای ۷۰ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت و هیات رئیسه مجلس برای تشکیل دیوان داوری ارسال شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه ایران در قرارداد با رنو، بیان داشت: سال ۸۴ ایران خودرو و سایپا قراردادی با رنو داشته و شرکت رنو پارس تشکیل شد و مقرر شد تا رنو تعهداتی چون صادرات ۲۰ درصدی، داخلی سازی ۷۰ درصدی محصولات و سود خود را از محل صادرات تامین کند. نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما طبق تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی مشخص شد که شرکت رنو به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نبوده، بنابراین عقد قرارداد مجدد با شرکتی که عدم پایبندی آن تایید شده است، اقدام قابل قبولی نیست.

ملکی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید براینکه رنو شریک تجاری خوبی نیست، گفت: همچنین تلاش می شود که سهامداران جزء، شرکت های وابسته با سایپا که وانت پراید تولید می کند به رنو و ایدرو واگذار شود که خلاف قانون اصل احترام شمردن مالکیت خصوصی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تقاضای نمایندگان برای لغو این قرارداد به وزیرصنعت، معدن و تجارت و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.